Formatervezők: az új generáció

2010.07.29. 14:48

A Moto Guzzi jelenleg kényszerpályán támolyog valamerre. A Piaggio ugyan nem rossz gazdája a legendás olasz márkának, de igazi innovatív technikai és formai fejlesztések elmaradtak az utóbbi évtizedben. Változást csak a tavalyi milánói kiállításon bemutatott prototípusok jelenthetnek – ha tervezőjükön, Terblanche-on múlik, ki is rángatják a V2-esekkel foglalkozó gyárat a punnyadásból.

Úgy tűnik, nem csak a legendás formatervező agyal a jövőn: az IAD Torino diákjait is foglalkoztatja a Mandello del Lariói gyár sorsa. A hivatalosan felvázolt sportos café racer irány helyett ők az izomcirkálós kontúrban gondolkodtak: a karakteres ívekből és hangsúlyos élekből álló motor kifejezetten gusztusos.

Tanulmányuk alapja a sikeres Griso. Az elmaszkírozott első futómű trapézvilla látszatát adja, de sajnos kamu, pedig a Confederate óta tudjuk, hogy a régies megoldás működőképes és vezethető. A fiatalok csoportja egy Hypermotardot is áttervezett: a Ducati kanyarvadásza még agilisebbnek tűnik a felfrissített idomok alatt.

Képek: Motoblog.it

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.