Kulcsfontosságú évnek tekinti 2011-et a Harley Davidson: új, izgalmas modellekkel és klasszikus V2-esekkel próbálnak kilábalni az évtizedvégi válságból. A korábbi csapnivaló eredmények múlni látszanak, a legutóbbi adatok ismét nyereséget mutatnak.
A cég egyik újdonsága a SuperLow – a lapos forma válasz az utóbbi évek motorépítő divatjára. Az egyszemélyes ülés mély, csepp alakú és puha, nőknek ideális. 648mm-es magasságának köszönhetően csak a törpék nem tudják letenni mindkét talpukat. Ugyan a sajtóanyag kényelmes motorozást ígér, de a 6,3 centis hátsó rugóút csak a sima amerikai és japán utakon lehet elegendő – idehaza izgalmas kacsatáncra számíthatunk.
A korábbi testvérmodellekhez képest változtattak a gumik méretén és az első villa szögén, ígéretük szerint mindkettő segít majd a kanyarodásban. A geometriát az XR1200X-től lesték el, mondta Jim Hofmann, a fejlesztési osztály vezetője. A hátsó kerék 17 hüvelykes, míg az első 18-as; mindkettőt alacsonyprofilú Michelin Scorcher radiális gumival szerelték.
Elöl 39 milliméter átmérőjű Showa teleszkópot találunk, amelynek rugóútja szintén elég lowrideres: mindössze 10,4 centi. A SuperLow három színben lesz kapható: metál jégkék, vörös/fényes fekete valamint csíkos fehér-narancs/fekete.
A Harley házon belül is készít kisszériás gépeket, ezeket CVO jelzéssel látják el, ami Custom Vehicle Operations-t jelent. Ezek a prémium modellek azoknak készülnek, akik némi plusz pénzt áldoznak az egyedi megjelenésért.
A 2011-es CVO Road Glide Ultra fejidommal ellátott túramotor, melyet Road Tech Zumo 660 GPS készülékkel, továbbfejlesztett Harman/Kardon hi-fivel, Boom hangfalakkal és 8GB-os iPod Nano készülékkel láttak el. A háttámla állítható, az egyedi bőrbevonattal készült túraülés fűthető. Magukhoz képest hipermodern szélcsatornás teszteket alkalmaztak a 406 mm magas plexi elhelyezéséhez, alakjával csökkentették a szél rezgéseit az utasok körül. Nyomógomb segítségével, központi zárral biztosíthatjuk a dobozokat valamint a gyújtáskapcsolót is.
A CVO Street Glide 19-es gumikon gurul, melyeket a HD túragépek eddigi legszélesebbjére, hétküllős Agitator felnikre húztak. Az audiorendszer hat, összesen 100 Watt-os hangszóróból és a hozzá tartozó iPod-ból áll. Az oldalról tankolható tank LED-es kijelzőket és laposabb műszerkonzolt kapott. Az átdolgozott, lapított ülést kígyóminta díszíti – giccsesen hangzik, de van, aki erre gerjed. A fejidom 178mm magas sötétített plexiben végződik. Négyféle új fényezés érhető el, valamint választható a blokkszín, a felni árnyalata és a kipufogóvégek is.
Kettő az egyben elven készült a CVO Softail Convertible, hiszen a felextrázott túramotorról pár másodperc alatt eltávolítható a plexi, a bőrtáskák, az utasülés és háttámla is. A hi-fit és a kígyómintás nyerget ez is megkapta. A 38 mm-es új kormányra elektronikus, bowden nélküli gázmarkolatot szereltek, a tempomat, a kulcs nélküli indítás és az ABS fékrendszer szériatartozék.
A Harley-Davidson túramotorok csúcsának tartják a CVO Ultra Classic Electra Glide-ot: kétállású, fűthető üléssel és állítható háttámlákkal érkezik. A két kipufogó új, végeit feketére fényezték. Ezen is megtalálható az új Road Tech Zumo 660 navigáció. További extraként távirányítós központi zár is jár hozzá.
Mindegyik CVO modellt befecskendezős, 1700-es Screamin' Eagle Twin Cam 110-es motorral szerelték; ez legnagyobb nyomatékú V2-es a Harley-Davidson palettáján – sajnos csak a gyári CVO modellekhez kapható.
A többi típus sem maradt érintetlen: mostantól a Cross Bones kivételével az összes Softail modellt blokkolásgátlóval szerelik. Az XR1200X Sportster már matt fehér színben is megvásárolható. VRSC család szintén Michelin Scorcher gumikat kapott, a Night Rod Speciált és aV-Rod Muscle-t új festés és matricázás díszíti.