A legmurisabb bukósisak

2010.09.28. 14:39

Chad Hodge-nak elege lett. 1978-as gyártású Yamaha XS1100 motorjához szeretett volna állvédős bukósisakot venni, amikor szembesült a szomorú ténnyel: a jelenlegi piacon nem talált magának olyan fejvédőt, ami formatervben és stílusban megfelelt volna veterán motorjához.

Szinte az összes sisakgyár a modern motorokra koncentrál – termékeik fényezése, formája, kialakítása napjaink gépeihez illik. Ugyan vannak próbálkozások a retro szegmensben is, de azok általában nyitott bukósisakot. A felmérések szerint a motoros balesetek harmincöt százalékánál az áll régiója is ütést kap: rég óta tudott, hogy az állvédő nélküli bukót használó pilóták nagyobb veszélynek teszik ki magukat. Tudta ezt Hodge is.

Retro sisak kellett neki, állvédős, dizájnos. Mivel egyáltalán nem talált ilyen, vagy akár ehhez hasonló koncepciót, úgy döntött, magának készíti el a protektort. A cincinnatti-i egyetemen szakdolgozata keretein belül valósította meg tervét.

A veterán kinézet ellenére a Bullit fantázianévre keresztelt sisak teljesen modern anyagokból épül fel, és természetesen az összes EU normát teljesíti. Igényes kidolgozású és jól működik szellőzőrendszere, de nagyon finom holmikból áll össze az – amúgy anti-mikróbás és anti-allergén – belső rész is.

A bukó belsejében külön helyet hagyott a kihangosító szettnek is, a buborék alakú plexi lecsukott állapotban mágneses zárral rögzül az állívhez.

Az ügy legfájóbb pontja, hogy a Bullitot nem gyártják. Hodge a kezdetekben nem gondolt a forgalmazásra, de a formaterv annyi embert maga mellé állított az elmúlt hónapokban, hogy jelenleg már szponzort keres, hogy elindulhasson a sorozatgyártás.