Kétszáz lóerős lesz az új Kawasaki?

2010.09.29. 05:55

A Kawasaki jövő évi ezer köbcentis szupersportmotorjának végleges változatáról készített műtermi képeket futtatja következő számának címlapján a Cycle World magazin. Bár a fotók azóta feltűntek több neves angol lapnál is – az MCN-nél, például –, a Kawasaki kifejezett kérésének eleget téve azokat október 5-ig, a hivatalos bemutatóig nem jelentetik meg.

Alig egy hét múlva azonban lehull a lepel: a kölni motorkiállításon bemutatják a közönségnek a ZX10R-t. A gyár azért is ódzkodik a Cycle World-szerű gerillaakcióktól, mert a motor ugyan készen van már, de az utolsó simításokat még csak most végzik rajta.

Így például a teljesítményadatokat sem tudják megerősíteni; a Kawasaki vezetése közleményt adott ki, melyben leírja, hogy a CW által közölt cikkben szereplő kétszáz lóerő nem hivatalos adat. A gyárban még senki nem tudja, milyen erős lesz a ZX10R szériaváltozata: a motornak meg kell felelnie bizonyos zajkibocsátási normáknak, az ehhez szükséges hangolás még elvehet néhány lovat.

Az azonban biztos, hogy a konkurenciához igazodva a nagy Ninján is lesz módválasztó gomb, amivel – feltehetően – különböző gyújtástérképekkel változtathatunk a motor erőleadásán, karakterisztikáján.

Az álom is beteljesedni látszik, miszerint a 2011-es ZX10R-re kipörgésgátlót szerel a gyár. Ezt már a legutóbbi hivatalos videókon is sejteni lehetett, ahol egy tucatnyi szenzorral körözött az új japán motor.

A CW értesülései szerint az új Kawasakiba a BMW S1000RR-hez hasonló verseny blokkolásgátló fékrendszert fejlesztettek, mely lehetővé teszi az ABS versenypályán való, kompromisszummentes használatát. Meglehetősen érdekes a műszerfal, igaz, a LCD-s fordulatszámmérővel egyszer már korábban, a ZX6R-nél befürdött a cég: a nehezen leolvasható egység nem dobta be magát a közönség szívébe, reméljük, a 2011-es Ninjáét ügyesebben alakították ki.

Újdonság lesz a Suzuki GSXR 1000-en és a Kawasaki ZX6R-en már 2009-ben bevezetett Big Piston fork első villa – a féknyergek és a tárcsák maradnak a régiek –, vízszintesen helyezik el a hátsó rugóstagot, hogy helyet hagyjanak a kipufogónak.

A 2011-es ZX10R kifejezetten radikális formatervet kapott – igaz, a fejidom egy leheletnyit hasonlít az Aprilia RSV4-re –, és szerencsére teljesen átformálták a matt fekete kipufogódobot, mellyel elég kevés Kawasaki-rajongó tudott azonosulni az előző modell megjelenésekor.