Nem ócska trükk, ez Kawa varázslat

2010.10.04. 13:16

Hát mégsem pletyka: a Kawasaki 800 köbcentis retrógépe nem csak photoshop-trükk volt. Megérkeztek az első képek és itt az adatok is – W a múltidéző motorosok nagy kedvence lehet.

Gyökerei a hatvanas évekig nyúlnak vissza, amikor a W1 elkápráztatta a japán piacot. Az angol mintára épült soros kettes feltámadására több évtizedet kellett várni, de a 650-es, királytengelyes utód méltó visszatérés volt. Sajnos erejét sokan kevesellték, nem lett igazán sikeres.

A Kawasaki még egy esélyt adott a léghűtéses koncepciónak: a 2011-es szezonra 773 köbcentire hizlalva tér vissza a W; kompressziója 8,4:1-hez, furat-löket aránya 77×83 milliméter. A váltó ötfokozatú, az üzemanyag-ellátásért 34-es torkú, 12 furatú injektor felel.

A futómű egyszerű: 39-es, hagyományos villa fogja a 100/19-es első kereket, amelyet 300 mm-es tárcsa lassít. A retró jegyében hátra dobfék került: a dicséretesen visszafogott méretű, 130/18-as kerék lassításhoz ez is elég a. A rugóút 130 és 105 milliméter, az össztömeg 216 kiló.

A W800 részletei csodálatosak: a tankdísz, a régies műszerek és szivarformájú kipufogó nagyon illik a kéthengereshez. Az ára egyelőre nem ismert, de az ágazati pletykák szerint olcsóbb lesz a fő konkurens Triumph Bonneville-nél.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.