Ducati V8: van ennél betegebb?

2010.10.05. 07:54

A V8-as motorkerékpár örök misztikum. Sokan megpróbálkoztak vele, de átütő sikert senki sem ért el. Feltehetőleg Dieter Hartmann-Wirthwein sem ebből akar megtollasodni, de konstrukciója annyira ötletes, hogy néhány darabot biztosan el tud majd adni a Ducati forgattyúsházra épített blokkból.

A kéthengeres 900SS főtengelye változtatás nélkül alkalmas a V8-hoz. Meglepően hangzik, a képen is látható a szabadalom lényege: a négy hengerhez csupán egy hajtókar kell. A kis nyolchengeres hengerűrtartalma 868 köbcenti, a furat-löket aránya 56×44 milliméter.

A blokk mérete nem haladja meg jelentősen az eredeti Ducatiét, éppen ezért a 900SS vázába gond nélkül beszerelhető Hartmann-Wirthwein konstrukciója. Biztos, hogy érdekes vezetési élményt kínál majd az Elenore V8, de mi leginkább a hangjára lennénk kíváncsiak – hajmeresztően izgalmas lehet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.