Kawasaki középtávú túrákhoz

2010.10.08. 14:26

Három modellt mutatott be a Kawasaki a kölni motorkiállításon – ezek közül kettőről, a W800-ról és a ZX10R-ről már írtunk. Utóbbiról még annyit kell tudni, ami azóta vált nyilvánossá, hogy ram-air rendszerrel 207 lóerős lesz főtengelyen. És majd amikor megnézik élőben, ne ijedjenek meg: annyira lapos, és széles a fejidom, mintha ráesett volna a Kawasaki orrára egy zongora. Nem csúnya, nem rossz, csak furcsa.

De lépjünk is tovább. Arra a modellre, ami valószínűleg a legkeresettebb termék lesz a 2011-ben debütáló Kawasakik közül. Tudniillik volt a gyárnak egy nagyon jól fogyó, a kategóriájában mindig is kiemelkedően teljesítő motorja, a Z1000 naked bike. Ebből építkeztek.

És az építkezés nem állt meg ott, hogy beburkolták az egykori Z1000-et, és megtoldották a nevét azzal, hogy SX. Másfajta üléseket raknak az új modellre, de négy literrel nagyobb lett a tank is: a középtávú túrákra tették alkalmasabbá, használhatóbbá az új Kawasakit.

Radiálisan szerelt Tokico féknyergekkel, és 41 mm-es fejre állított, mindenhogyan állítható első villákkal dobják piacra az SX-et - a jó menettulajdonságokra nem lehet majd panasz. Ahogy teljesítményre sem: a 138 lóerő több, mint elég a dinamikus túrákhoz, mindehhez már alulról érkező, meggyőző nyomatékot ígér a Kawasaki, melynek csúcsértéke 110 newtonméter lesz 7 800-as percenkénti fordulaton.

Manuálisan állítható a plexi, legfelső állásban állítólag elég csendesen lehet utazni a Z1000SX-en, és mint mondtuk, a tank térfogatát felemelték 19 literre, így a hatótáv is alkalmasabb a barangolásra.

Összességében nagyon meggyőző az új csomag, a műanyag elemeken csak pont annyi vonal és él van, ami még nem fárasztja a szemet, a műszaki tartalom pedig igencsak megfelelőnek tűnik. Ha olyan játékos lesz majd az SX, mint amilyen az alapmodell, a sima Z1000, nagyszerű motorra számíthatunk.