A végcél 321 km/h

2010.10.19. 06:46

Roland Sands nem tipikus amerikai motorépítő. Versenyzőként kezdte, majd sikeres alkatrészgyártó lett – az egyedi gépek építésénél mindkét tapasztalat jól megfér egymással.

Gyakran csak egy-egy jól megtervezett vasdarab kedvéért épít stílusos gépet, ez a legegyszerűbb módja a reklámnak és a kiegészítő eladásának. Olykor viszont pusztán az öncélú örömért szabdal szét valamit; félkész Mission 200 nevű projektje is a sebesség léha élvezetéért született.

A gyárilag sem gyenge Victory Hammert addig kerülgette, amíg köré nem álmodott egy régi 250GP sportidomot – innentől már kézenfekvő volt a böszme V2-es gyorsulásra való átépítése.

A futómű természetesen nem széria: a 17 X 3.5 és 17 X 6.0 méretű, saját formatervezésű felnik rövidebb, sportosabb villákat és állítható rugós tagot kaptak. Átalakították a kezelőszerveket és a segédvázat is egyedi készítésűre cserélték. A gyorsulások biztonságára Ducatiról csent Öhlins kormánylengéscsillapító vigyáz.

A Victory gyári szíjhajtását ledobták, helyette 520-as lánc viszi hátra az erőt. Erre szükség is van, hisz Sands tervei szerint komoly tuningot kap a Polaris által gyártott 1731 köbcentis léghűtéses. A jelenlegi végsebessége 147 mérföld, vagyis 236 km/h – amint a név is mutatja, a végcél a 200, vagyis 321 kilométer per óra. Ehhez már csak egy turbó kell, ami természetesen ott figyel a polcon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.