Honda: csatárnak álcázott söprögető

2010.10.27. 15:09

Nyolc új motort ígért 2011-re a Honda, ezek egyike a frissen bemutatott CBR250R. A negyedliteres gép a fiatalok és az ingázók kedvence lehet: a forma telitalálat, a minőség pedig magától értetődő.

Meglepő módon nem többhengeres megoldást alkalmaztak; úgy tűnik nem akarnak piacot foglalni saját dinamikus V2-esük, a VTR250 elől. A hengerűrtartalom 249 köbcenti, ennyiből négy szeleppel és befecskendezővel 26 lóerőt hozott ki 8500-as fordulaton a Honda.

Az R betű egy kicsit túlzásnak tűnik, pláne, ha felidézzük a régi nyolcadliteres CBR-t, ami 45 lóerőt adott le; igaz annak négy hengere és 19000-es fordulatszám-tartománya volt. Az utód a 23 Nm nyomatékával inkább a nyugodt emberek barátja lehet – az ára egyelőre nem ismert, de a Honda stratégiáját ismerve borítékolható a vásárlóbarát árcédula.

Az acélvázas gép futóművét sem bonyolították túl: a 37 milliméteres első villák és a Pro-Link Monoshock hátsó rendszer pont megfelel a teljesítménynek és a 162 kilós tömegnek. Elöl két, hátul egydugattyús féket találunk, amelyeket 296-os és 220-as tárcsához kapcsoltak. Természetesen C-ABS (kombinált blokkolásgátló) is elérhető – ebből a vevőbarát gesztusból nem enged a Honda. A gumiabroncsok 100/70-MC17 és 140/70-MC17 méretűek.

Az ülésmagasság 784 milliméter, ami alacsonyabbaknak és nőknek is megfelel. Az üzemanyagtartály 13 literes, ami nem sok, de az ingázáshoz bőven megfelel. Kiegészítőként ülés alá szerelhető U-lakat, üléstakaró, nyeregtáska és kerékmatrica is elérhető.

Ugyan az egyhengeresnek nem sok köze van a legendás CBR sporthagyományhoz, ennek ellenére üdvözöljük barátságosan a Honda új 250-esét – mindig öröm, ha egy formás gép érkezik a gyártók által is elhanyagolt belépőkategóriába.