Paradoxon: női BMW túraenduró?

2010.11.04. 18:09

A GS enduró család belépőmodelljének szánja a BMW a 2011-ben debütáló, G650 GS névre hallgató motort. A blokk ugyanaz, mint amit a korábban elég népszerű, egyhengeres F 650 GS-ben használtak. A váz, a futómű-elemek mind-mind bevált darabok, viszont a külső megjelenés az, amiben sokat reszelt a gyár: a sajtóanyagban leírt összetéveszthetetlenséget még értjük, de hol van ebben a fényszóróban dinamizmus?

A 650 köbcentis, egyhengeres motor 48 lóerőt tud leadni 6 500-as percenkénti fordulaton, 6 000-nél pedig 60 newtonméteres maximális nyomatékra lesz majd képes. Ez terepen eléggé tüchtig kis menettulajdonságokkal vértezné fel a „kis” endurót, de ugye nyilvánvaló, hogy ezerből egy ember használja ezeket a motorokat ott, ahová a névleges kategória predesztinálná őket.

A 90 km/h-ra megadott fogyasztási érték 3,2 liter, a 14 literes tankkal ez bő 450 kilométeres eredményezhet hömpölygős tempóban. A kényelmes üléspozícióval, a külön rendelhető rengeteg extrával (kofferek, markolatfűtés, kapcsolható ABS, kézvédő, bukócső, magasított és színezett plexi) komfortos kis túramotorként funkcionálhat az új GS – állítólag szinte teljesen kisimították az egyhengeresekre jellemző, hosszútávon idegesítő vibrációkat is.

A rövid lábúak, illetve a nők is örülhetnek, ugyanis gyári extraként alacsonyabb nyereggel, illetve rövidebb rugóutakkal (140/130mm az eredeti 170/165mm helyett) bíró teleszkópokkal is meg lehet majd rendelni a GS650-et.

A G650 GS-nél azonban sokkal érdekesebb volt az a koncepció-robogó, amit szintén a milánói kiállításon mutatott be a BMW. A Concept C névben a „C” a commuter, azaz ingázó szóra utal. Hatalmas felvásárló erőt lát a német cég a mindennapos dugókban küszködő, a munkahelyre való eljutás közben forgalmas városrészeket keresztező emberekben – nekik készülne elsősorban a maxiscooter, meg persze azoknak, akik túrázásra is szívesen használnak ilyenfajta motorkerékpárokat.

Bár a Concept C nyilvánvaló elrugaszkodás a valóságtól, azt azért sejteni lehet, hogy a végleges verzióban is egy ehhez hasonló, soros kéthengeres, sok köbcentis motor fog majd dolgozni CVT váltóval, illetve azt, hogy a felépítésben sokkal inkább a sportosság és a dinamizmus, mintsem a praktikum és a kényelem fog dominálni. De hogy a visszapillantók helyére csavarozott kamerák, melyeknek képe két kis LCD monitorra vetül, szóval hogy ezek nem lesznek majd a szériamotoron, az bizonyos.

A BMW azt ígéri, nemsokára bemutatják a végleges verziót is, illetve azt, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnek majd elektromos robogók fejlesztésébe.