Nyolcmilliós egyhengeres

2010.11.05. 15:02

A túrázóknak kedves 990 Adventure Dakarról már korábban beszámoltunk, ugyanúgy, ahogy a kamaszok kéjes álmának számító Duke 125-ről. Már csak a pályázók meg a sárgyúrók maradtak – a KTM róluk sem feledkezett meg.

A tavaly bemutatott 350-es krosszmotor alapjain itt a versenyenduró: a EXC-F jövőre még nem lesz utcai gép, egy szezont különböző bajnokságokban kínozzák majd. Ha a hírek igazak, 2012-től szabadon megvásárolható.

Amikor az osztrákok tavaly visszatértek ehhez az elhanyagolt köbcenti-kategóriához, döntésüket azzal indokolták, hogy így egy gépben kombinálhatják a 450-esek erejét a 250-esek kezelhetőségével. Az MX bajnokságokban a koncepció bizonyított, most jöhet a lámpás kiadás: a potens gép tömege mindössze 103,8 kilogramm.

A csodálatos festésen túl az RC8R-be is belenyúltak: mivel a megnövekedett erő miatt nehezebbek lettek a dugattyúk, újratervezték a főtengelyt, ami nehezebb lett az eddiginél. Információink szerint ez nem vált a teljesítmény hátrányára, sőt, alacsonyabb fordulaton nyomatékosabbá vált az 1195 köbcentis kéthengeres.

A 185 kilós sportmotor teljesítménye 175 lóerő, a maximális forgatónyomaték pedig 127 Nm. Az izmosodásban jelentős szerepet játszik az új, dupla gyertyás hengerfej. A váltópedál konzolját és rudazatát is átdolgozták, akárcsak a WP futóművet.

Akik netalán a Dakarról álmodnak, potom 29300 euróért, vagyis 8 millió forintért megvehetik a 450 Rally-t. A tavalyi szezonra kifejlesztett gép a hosszú távú terepversenyekre való. Motorja csökkentett térfogattal, a 690-esé alapján készül – ezt a hengerűrtartalmat írták elő a Dakar szabályai. A váz króm-molibdén térhálós konstrukció. A gép versenykész tömege kevesebb mint 150 kiló.