110-zel mehetünk Vácig

2010.12.09. 16:22

Karók, láthatósági mellényes munkások és földmérők az út mellett – megkezdődött az M2-es autóút kiépítésének előkészítése. A korábban 2/A útként ismert közutat 2013-ra építhetik ki kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá Budapest és Vác között. A projekt előkészítésére 6 milliárd forintot hagytak jóvá, ennek 15 százaléka hazai forrás, a többit az Európai Regionális Fejlesztési Alap állja.

A munkálatok 19,25 kilométeres szakaszt érintenek, amelyen a tervek szerint 110 km/óra megengedett maximális sebességgel haladhatnak majd a közlekedők. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint  burkolt leállósávokkal és két új csomóponttal tervezik majd átadni az autóutat.

Az érintett önkormányzatok kezdeményezésére a 2. számú főút és az M2 autóút között Sződligetnél és Dunakeszinél két összekötő utat terveznek. 3,3 kilométeren új nyomvonalon épülhet meg a sződligeti, valamint 4,22 kilométeren a Dunakeszi és Göd belterületét tehermentesítő bekötőút.

„Előre meghatározott ütemben folyik a gyorsforgalmi úttá történő bővítés előkészítése” – tájékoztatott Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. – „A kiviteli és tenderterv elkészítésére a nyílt közbeszerzési eljárás lezárult. A projekt már rendelkezik a szükséges környezetvédelmi és építési engedéllyel, a területszerzés folyamatban van, megelőző régészeti feltárás egy lelőhelyen szükséges. A kivitelező kiválasztása 2011 végén megtörténhet, az építési munkák pedig 2013 végére fejeződhetnek be, vagyis ekkora vehetik birtokba a közlekedők a kétszer két sávos M2 autóutat”

Jelenleg részben kétszer két, részben kétszer egy sávos, külön szintű csomópontokkal rendelkező M2 út E77 jelzéssel része az európai úthálózatnak; a távlati tervek szerint az országhatárig megépülő M2 gyorsforgalmi út pedig a TEM (Trans European Motorway) hálózatnak is részét képezi majd.

A fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) térségi elérhetőség javítása akciótervének keretében valósulhat meg. Az előkészítésre 6 milliárd forint áll rendelkezésre. „A kivitelezési költségek egy részét az Európai Regionális Fejlesztési Alapból kívánjuk megvalósítani, az ehhez szükséges pályázati dokumentáció előkészítése, a költség-haszon elemzés és az elbíráláshoz szükséges egyéb dokumentációk összeállítása folyamatban van. A pályázat beadása az Európai Bizottsághoz ez év végéig megtörténik” – mondta el a NIF kommunikációs vezetője.