A Jawa mindent túlél?

2010.12.20. 10:55

A nagyköbcentis kétütemű motorkerékpárok eltűntek. Megölték őket a környezetvédelmi előírások és a marketing, amelyet a modern négyüteműk gyártói fejtettek ki az egyszerű, olcsón javítható és megbízható technika ellen.

Európa utolsó mohikánja a Jawa, ők még mindig gyártják a negyvenéves koncepciót – a klasszikus 350-es még mindig kapható. Ugyan a legtöbb európai ország hallani sem akar az euronullás gépről, de a csehek és az angolok lelkiismeret-furdalás nélkül árulják a kétütemű kéthengerest.

Érdekes módon az angol piacon még aránylag népszerűnek számít – naná, senki más nem kínál egymillió forintért 350 köbcentis, használható motorkerékpárt. Az ottani importőr még extrákkal is kedveskedik a márka rajongóinak: az idei télre kiadták a Winter modellt.

Amint a neve is mutatja, a hidegben motorozókra gondoltak. Szélvédő, kézprotektor, bukóvas és csomagtartó jár a géphez, amit felár nélkül, 3145 fontért hoznak forgalomba. Sokan másodiknak veszik kedvencük mellé, városba vagy vidéki utakra ideális a prehisztorikus konstrukció. A modern fékek és az önindító szavatolják a biztonságot, a karburátoros technika pedig az egyszerűséget.

Tudjuk, gusztus kérdése, de Magyarországon csak a lenéznék a Jawát. Ennek ellenére a klasszikus dolgok lehetnek piacképesek – a kérdés, hogy a folyamatosan szigorodó előírások mellett meddig tartható életben a 350-es? Titkon reméljük, hogy sokáig.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.