Minden fejreállt: 2100 köbcenti, három henger

2010.12.20. 16:51

A fejreállított motor ötlete nem újdonság, 1938-39-ben a MGC fejlesztett hasonlót. A kifejezetten modernnek számító, kétrészes, acél és alumínium vázával épített gép csak a tesztelés fázisáig jutott – a németek lerohanták Franciaországot, a fejlesztés a 666. tesztkilométernél véget ért.

Daniele „Titus” Sabatinit talán az ő konstrukciójuk babonázta meg. Összehozott egy sikeres csapatot: Giovanni Mariani, Fabio Falcone, Alessandro Sobacchi és Marco Fasani alkotják a Nembo Motociclette-t. A lefordított háromhengeres lég-olajhűtéses, hengerűrtartalma 1814, 1925 vagy 2097 köbcentis lehet. A Super 32 Rovesciónak nevezett blokk teljesítménye 160 és 250 lóerő között lehet.

Természetesen a motor teherviselő elem, csupán slank acél vázrészek csatlakoznak hozzá. 150 kiló és rendkívül kompakt, szélessége mindössze 480, hossza 420 milliméter. A kompresszió 10,5:1-hez és 12,5:1-hez között lehet. Az erő mellett nem elhanyagolható a nyomaték – legsoványabb konfiguráció mellett is 162 Nm-t ígérnek 5250-es fordulaton, míg a legnagyobb hengerűrtartalom esetében ez az érték 240 Nm.

A fejlesztők szerint a tömegközéppont felé eltolt giroszkopikus hatások kedvezően hatnak a vezethetőségre, ennek ellenére a súlypont szemre magasnak tűnik. Természetesen erről csak egy alapos teszt során tudnánk meggyőződni, de feltehetőleg ez még odébb van. Addig örüljünk a prototípusnak, nem mindennap láthatunk ilyen szokatlan és izgalmas konstrukciót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.