Magas fordulatszámon hal meg a Kawasaki

2010.12.23. 08:41

A visszahívás, illetve a Kawasaki által egyszerűen csak technikai stopnak nevezett akció pontos okát még nem árulta el a cég, azonban azt már tudni lehet, hogy az új, 2011-es ZX10R Ninják motorjával van a baj.

Egy, a nevét eltitkoló belsős ember az MCN magazinnak adott interjújában elárulta, hogy az Amerikában értékesített modellek nem bírták a versenypályás használatot: „néhány motornál nagyon magas fordulatszám és extrém terhelés, tehát versenykörülmények mellett problémák merültek fel.”

Azt nem tudni, hogy a probléma szó jelen esetben mit is takar; a Kawasakinál dolgozók többségét állítólag ugyanúgy nem avatták be, mint ahogy minket sem. A cég hangoztatja, a visszahívás nem biztonságtechnikai okokból történt, csupán a motorok megbízhatóságát szeretnék még egyszer leellenőrizni.

Azt továbbra is vizsgálják, hogy a rengeteget tesztelt WSBK specifikációjú, és az újságírói teszteken remekül szerepelt modellek esetében miért nem észlelték a hibát.

Mostanra az is világossá vált, hogy a visszahívás nem csak az amerikai piacra terjed ki: az angliai hivatalos, nagyszabású bemutatót határozatlan időre elhalasztották, de Európa többi országában sem juthatnak hozzá a potenciális vásárlók az új Ninjához.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.