Magas fordulatszámon hal meg a Kawasaki
A visszahívás, illetve a Kawasaki által egyszerűen csak technikai stopnak nevezett akció pontos okát még nem árulta el a cég, azonban azt már tudni lehet, hogy az új, 2011-es ZX10R Ninják motorjával van a baj.
Egy, a nevét eltitkoló belsős ember az MCN magazinnak adott interjújában elárulta, hogy az Amerikában értékesített modellek nem bírták a versenypályás használatot: „néhány motornál nagyon magas fordulatszám és extrém terhelés, tehát versenykörülmények mellett problémák merültek fel.”
Azt nem tudni, hogy a probléma szó jelen esetben mit is takar; a Kawasakinál dolgozók többségét állítólag ugyanúgy nem avatták be, mint ahogy minket sem. A cég hangoztatja, a visszahívás nem biztonságtechnikai okokból történt, csupán a motorok megbízhatóságát szeretnék még egyszer leellenőrizni.
Azt továbbra is vizsgálják, hogy a rengeteget tesztelt WSBK specifikációjú, és az újságírói teszteken remekül szerepelt modellek esetében miért nem észlelték a hibát.
Mostanra az is világossá vált, hogy a visszahívás nem csak az amerikai piacra terjed ki: az angliai hivatalos, nagyszabású bemutatót határozatlan időre elhalasztották, de Európa többi országában sem juthatnak hozzá a potenciális vásárlók az új Ninjához.