A fehéroroszok lenyomják az olaszokat

2011.01.13. 12:35

Ha kapásból fel kéne sorolni az európai gyártók retrómotorjait, a Triumph-fal, Guzzival vagy a Ducatival kezdenénk – ha valaki kiejti a Minsk márkanevet, biztos, hogy a többség hülyén néz majd.

Talán minőségben és presztízsben nincsenek ott a fehéroroszok, mint az angol vagy olasz márkák, de ha Yuri Shif, az idei motorépítő világbajnokság harmadik helyezettje sokáig pesztrálja a formaterveket, még bármi lehet belőlük.

A koncepció egyszerű, gyártják tovább a megszokott formatervet, ami húsz éve még unalmas volt, mára retróként beérett. Ugyan egy-két modell kivételével a prehisztorikus kétüteműiket már lecserélték kínai gyártmányú négyüteműre, de a klasszikus rajzolatú tank, ülés és lámpa megmaradt – a frissítésre felkért Shif finom ötletei nagyon jót tettek a 200 köbcentis egyhengeressel szerelt M4-nek.

A Minsk még egy meglepetést tartogat: a 250 köbcentissportgépek között is villantanak, a 26 lóerős R modelljük meglepően jól néz ki. Az alkatrészei feltehetőleg ázsiai eredetűek, de annyi baj legyen: az összkép kitűnő.