A Hondánál megőrültek

2011.01.13. 07:47 Módosítva: 2011.01.13. 07:47

A Honda R&D amerikai fejlesztőközpontjában nem csak szemellenzős alkalmazottak dolgoznak – aki ezeket a tanulmánymotorokat megtervezte, az érti a csíziót. Mindhárom alapja a tavaly bemutatott VT1300CX, amelyet kisebb-nagyobb módosításokkal szívdöglesztővé varázsoltak.

Első pillantásra mindhárom elrugaszkodottnak tűnik, de gondoljunk csak az F6C alapjaira épített Rune-ra: a giccs és a szobrászat határán egyensúlyozó motort is az R&D pofozta el a gyártósorig.

A Sabre Switchblade a dragpályák hangulatát hozza. A V2-es blokk köré több karbonelemet illesztett Edward Birtulescu dizájner – a kerekek is kompozit technológiával készültek. A három állásban változtatható futómű az Öhlins-szé, a fék a Brembo terméke. Meglepő módon ledobták a kardánt, 535-ös lánccal hajtják az egyoldalas villába fogott hátsó kereket.

A Batmobilra emlékeztető Stateline Slammer a bagger stílus kedvelőinek való – a kifejezés a félidomos cirkálókat jelöli Amerikában; a vagány nyugdíjasok imádják ezeket. A tervező Erik Dunshee volt. Légrugós futóművet, navit és hifit is pakolt a Hondára – az egyenesfutást biztosan javítja a 23 hüvelykes első kerék. Ennél a tanulmánynál meghagyták az eredeti vázat és a kardánhajtást.

A három motor közül a legvagányabb Nick Renner Fury Furious-a: itt is megjelent a 23-as kerék, de nem ez a lényeg – az amerikai divatnak és aszfaltnak megfelelően a hátsó nem rugózik, a váz merev. Hosszú és lapos, minden részlete megérdemli a custom elnevezést – na, ezt a modellt nehéz lesz átverni a gyár szigorú japán központján. Kár érte.