Mindenevő a benzinkútnál, tankolj amit akarsz!

2011.01.30. 11:04

Úgy tűnik, ismét lendületet vesz a dízel motorkerékpárok fejlesztése. A két jelentős indiai cég, a Royal Enfield és a Hero is gázolajos modellt mutatna be 2013-ban. Elsősorban az óriási hazai piacra gondolnak – célcsoportjukba az univerzális, alacsony karbantartást igénylő gépre vágyók tartoznak.

A Honda érdekeltségébe tartozó Herótól 400 köbcentis, 20 lóerős motort várnak – az ágazati hírek szerint modern, környezetkímélő konstrukcióban gondolkodnak. A világvége-elméletek híveinek talán szimpatikusabb lehet az Enfield munkája: a kiszivárogtatott információk szerint konstrukciójuk alkalmas lesz arra, hogy többféle üzemanyaggal is működjön. Gázolaj, benzin vagy kerozin, mindegy – nem bukhatunk nagyot a benzinkúton. A hírt Dr. Venki Padmanabhan, az igazgatótanács elnöke kottyantotta el egy New York-i sajtótájékoztatón.

Aki Európában is forgalomba helyezhető indiai hangulatú dízel motorkerékpárt szeretne, az megkaphatja a szintén Enfield alapú Sommert. Igaz, az őskövület blokk helyett modern, megbízható Hatz hajtja – ez volt a feltétele annak, hogy a szigorú németek kiengedjék a közútra.

Az egykori angol márkáról további érdekes hírek is terjengenek: megismételve a hatvanas évek sikereit, kéthengeres benzines modellekkel lepnék meg a vásárlókat. Arról, hogy az angolos soros kettes vagy az amerikai stílusú V-motor mellett döntenének, még nem adtak ki közleményt.

Mindkét irány járható – az egyik helyességére példa saját, még Angliában gyártott Meteor és Interceptor típusaik, a másikra meg az ausztrál Carberry kisszériás csemegéje. A cég vezérigazgatója, R.L. Ravichandran az indiai NDTV adásában elmondta, hogy jó ötletnek találják a fejlesztést, ami jelenleg még kezdeti fázisban van, de 2013-ra már kész, 750-1000 köbcentis modelleknek örülhetnek a márka kedvelői.