Célkeresztben az utcai motorosok

2011.02.19. 12:06

Erik Buell már nem titkolózik: itt az 1190RS karbonba öltöztetett utcai változata. A beetetésként kiszivárogtatott képek után most mindent megmutat: a 185 lóerős V2-es sokkal dögösebb, mint eddigi harcsaarcú motorjaik.

A motor alapját a Jeremy McWilliams és Alex Barros versenyzők segítségével fejlesztett 45 ezer dolláros, 164 kilós RR pályamotor képezi. Az áthangolt vezérlőelektronikának köszönhetően nem csak magas fordulaton éled meg a V2-es – az új injektortérkép ellenére állítólag az RS nem vesztett korábbi csúcsteljesítményből.

Az utcai alkalmasság feltétele a fényszóró és a csendesebb kipufogó, amit Erik nem volt rest felszerelni, igaz, mesterien formázott karbon idomokkal vette körül a kötelező kellékeket. A Buellekre jellemző peremre csavart féktárcsák maradtak, ugyanúgy, mint a Harley éra végét jelentő Rotax vízhűtéses blokk. A versenybeállításokra is alkalmas futóművet az Öhlins szállítja.

Az előzetes információk szerint a motor még az idén kereskedelmi forgalomba kerül Amerikában, igaz az ára még nem ismert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.