A válság győztese: India

2011.03.08. 07:29

India lendületbe jött: a sokak által lenézett Royal Enfield sikert sikerre halmoz. A vevők rendkívül jól fogadták a modellváltáskor bemutatott régies külsejű befecskendezős modelljüket – a megnövekedett piaci igény terjeszkedésre ösztönzi az egykor angol, ám évtizedek óta Chennaiban működő márkát.

Az amerikaiak Indiába mennek, az indiaiak meg Amerikába: 2011-es közleményük szerint a cég Brazíliában építené föl első külföldi gyárát, ahol olyan exkluzív modellek készülhetnének, mint a külföldi piacokon népszerű Classic Chrome 500.

A haszonjárműveket gyártó Eicher Motors tulajdonában levő márka már Indiában sem tudja kielégíteni az igényeket – a távozó R.L. Ravichandran vezérigazgató helyét átvevő Venki Padmanabhan elmondta, hamarosan belföldön is bővíteniük kell. A nemzetközi szinten modernnek számító gyártósort Andhra Pradeshben tervezik felhúzni – a Honda ugyanitt építi fel legújabb, milliós kapacitású gyárát.

A terjeszkedésre szükség is van: a Royal Enfield korábbi bejelentése szerint 2013-ban már kéthengeres, 1000 köbcentis motorokat és változó üzemanyaggal hajtott, dízel-kerozin-benzin üzemű mindeneseket szeretnének bemutatni.