A közelmúltban beszámoltunk az egykori MZ-s szakemberek által létrehozott ZP márkáról: közleményük szerint az új zschopaui motorkerékpár végleges változata 2012 elején kerül bemutatásra. A retró hangulatú terepmotor nem a versenyzőknek szól, hanem azoknak a hobbimotorosoknak, akik szeretik a modern versenymotorok erejét, de hiányolják a régiek stílusát.
Jörg Hübler konstrukciója a klasszikus megoldásokat ötvözi az naprakész technikai elemekkel. A munkában részt vállalt a vázat tervező Dirk Klädtke is – a konstrukció hagyományos, és szándékosan acélból készült, csupán a lengővillát és néhány idomot gyártanak alumíniumból.
A ZP tömege 140 kiló alatt marad – a hetvenes évek stílusának megfelelően nem nagyon lesz felesleges cicoma a terepmotoron. Az állítható futóművet az Öhlins szállítja. A németek nem vesződnek új motorblokk kifejlesztésével, inkább megvásárolták a Gas Gas 450-esét. Amellett, hogy a spanyol egyhengeres teljesíti az érvényes Euro3 normát, olyan klasszikus opciókat is kínál, mint a berúgós indítás – annál pedig kevés férfiasabb dolog létezik.