A BMW azon kevés motorgyárak egyike, akik képesek voltak eladásaik növelésére – az általános motorvásárlási kedv szempontjából amúgy meglehetősen rozoga – 2010-es szezonban. Az idei számok alapján a németek továbbra is felfelé haladnak.
Januárban 4 714 motorkerékpárt, februárban 6 720-at értékesítettek – ezek bő 20%-kal szárnyalják túl a tavalyi év azonos időszakait. Az első két hónapra vetítve ez 23%-os növekedés.
Még ennél is meghökkentőbb a – BMW-csoportba tartozó – Husqvarna fejlődése: az ő februárjuk 47%-kal volt erősebb a tavalyinál, és a hónap végéig összesen 46%-kal adtak el több motort, mint 2010-ben a tavaszkezdetig – igaz, itt a darabszámok alacsonyak: 900 illetve 1264.
A fenti adatok nem a márkakereskedőkhöz leszállított motorokra, hanem a konkrét, értékesített járművekre vonatkoznak. Vajon a németek erős eladásai a motorpiac válságának végét jelző karók, vagy két sikeres, népszerű modell (S1000RR – 2010, és K1600 GT és GTL – 2011) és a nyomulós marketing matematikai manifesztációi?