Túl nehéz Rossi?

2011.04.03. 12:11
20

A Sportmediaset értesülései szerint egy szabálymódosítás van indítványban, mely a versenyzők termete és súlya közti különbségeket lenne hivatott kiegyenlíteni. Corrado Cecchinelli, a Dorna technikai igazgatója hivatalosan tagad, de azért van de.

Több tényező is arra utal, hogy valami mozgolódás azért mégiscsak van a háttérben. Egyrészt maga Checchinelli is elismerte, hogy a felvetés informálisan hozzá is eljutott, másrészt az indítványozókhoz egyre több támogató csatlakozik.

3

A pletykák szerint az egész ötlet Marco Simoncelli fejéből pattant ki, aki túl magas és túl nehéz a többiekhez képest – 183 centiméteres és 72 kilós. A San Carlo Gresini pilótája már a tavalyi szezonban is szenvedett méretei miatt: nem fér el a Honda RC212V-n, kilóg az idomok mögül, a rosszabb alaktényező miatt többet fogyaszt hondája – a katari szezonnyitón állítólag kicsit le is fojtották motorját, hogy a versenytávon ne fogyjon el belőle az üzemanyag.

A súly kérdés a MotoGP-ben egyébként Daniel Pedrosa bemutatkozása óta (2006) téma: a kis spanyol mindössze 47 kilós, ami a vetélytársak szerint jelentős előnyhöz juttatja a madárcsontú sportolót. Minden idők legsikeresebb motorversenyzője, Giacomo Agostini szerint azonban nincs miről beszélni: „Ezek a motorok 240 lóerősek, elvisznek ezek bárkit, legyen az kicsi, vagy nagy. Egyesek persze előnyben lehetnek a pálya egyes részein, de ne felejtsük el, hogy egy könnyebb versenyzőnek több izomerőre és nagyobb állóképességre van szüksége a kanyarokban, mint egy nehezebbnek, szóval a dolog többé-kevésbé már így is kompenzált.”

1

A szabálymódosítás esélyeit növeli, hogy az ügy mögé odaállt Valentino Rossi, a sorozat legnépszerűbb motorosa (182 centiméter, 69 kilogramm). Rossi közönséggeneráló hatása hatalmas nyomással van a Dornára, így szava súlyozottan esik latba.