Tudtuk, hogy jönni fog, hiszen már a Milánói Motorszalonon körbe lehetett járni az Aprilia Tuono V4R-t, de csak statikus kiállítási tárgyként szerepelt, ami nem feltétlenül a legerősebb oldalát domborítja ki a lecsupaszított RSV4-nek. Most felülhetnek rá az első szerencsések, és valószínűleg nem fognak csalódottan leszállni.
Nem a szemet gúvasztó pofáját kell nézni, a V4R a nyeregből sokkal vonzóbbnak tűnik. Egy minimálisan átalakított RSV4-es nem lehet rossz túrakormánnyal és civilizáltabb faridommal sem, sőt, használhatóbbnak tűnik közútra, mint a hasalós pályamotor.
A vázhoz és a tankhoz nem is nyúltak az Apriliánál, viszont könnyítettek a kipufogón és a felniken, valamint áthangolták a motor-váltó egységet. A Tuono tizennyolc lóerővel gyengébb az RSV4-nél, 162 lóerőt tud, viszont alacsonyabb fordulaton adja le a 110 newtonméteres csúcsnyomatékát, ami kellemesebb karaktert sejtet, mint a pályamotoré. A váltó első három fokozatát is rövidebbre vették, így kevésbé pályásak az áttételek.
Míg az üléspozíciót és a hajtásláncot hétköznapi motorozáshoz alkalmasabbá tették, nem spórolták le róla a legújabb versenyelektronikát sem. A kipörgésgátlót nyolc fokozatban lehet állítani a kormányról, de ha akarjuk, segít a rendszer abban is, hogy ne állítsuk kerékre a Tuonót.
De akinek nem tetszik az új V4-es, az sem jár rosszul: a kifutó V2-es Tuonót leárazták az Apriliánál, így most száz forinttal három millió alatt kínálják, míg a V4R egymillióval hosszabb. A reklámvideót viszont csak az olaszos pátosz kedvelőinek ajánljuk.