A legjobb csupasz olasz?

2011.04.15. 11:50

Tudtuk, hogy jönni fog, hiszen már a Milánói Motorszalonon körbe lehetett járni az Aprilia Tuono V4R-t, de csak statikus kiállítási tárgyként szerepelt, ami nem feltétlenül a legerősebb oldalát domborítja ki a lecsupaszított RSV4-nek. Most felülhetnek rá az első szerencsések, és valószínűleg nem fognak csalódottan leszállni.

Nem a szemet gúvasztó pofáját kell nézni, a V4R a nyeregből sokkal vonzóbbnak tűnik. Egy minimálisan átalakított RSV4-es nem lehet rossz túrakormánnyal és civilizáltabb faridommal sem, sőt, használhatóbbnak tűnik közútra, mint a hasalós pályamotor.

A vázhoz és a tankhoz nem is nyúltak az Apriliánál, viszont könnyítettek a kipufogón és a felniken, valamint áthangolták a motor-váltó egységet. A Tuono tizennyolc lóerővel gyengébb az RSV4-nél, 162 lóerőt tud, viszont alacsonyabb fordulaton adja le a 110 newtonméteres csúcsnyomatékát, ami kellemesebb karaktert sejtet, mint a pályamotoré. A váltó első három fokozatát is rövidebbre vették, így kevésbé pályásak az áttételek.

Míg az üléspozíciót és a hajtásláncot hétköznapi motorozáshoz alkalmasabbá tették, nem spórolták le róla a legújabb versenyelektronikát sem. A kipörgésgátlót nyolc fokozatban lehet állítani a kormányról, de ha akarjuk, segít a rendszer abban is, hogy ne állítsuk kerékre a Tuonót.

De akinek nem tetszik az új V4-es, az sem jár rosszul: a kifutó V2-es Tuonót leárazták az Apriliánál, így most száz forinttal három millió alatt kínálják, míg a V4R egymillióval hosszabb. A reklámvideót viszont csak az olaszos pátosz kedvelőinek ajánljuk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.