Itt a 200 lovas MV Agusta

2011.05.11. 16:44

Csupán 2011 novemberére várták az új MV Agusta F4 RR leleplezését, a gyár azonban már most lelőtte a poént. Az MV minden eddiginél erősebb, radikálisabb, gyorsabb motort ígér, ami a szuperbájk kategória etalonja lesz a következő években.

A gyár magasra tette a lécet. Állításuk szerint minden egyes porcikáját átdolgozták a régi F4-nek, így egy összehasonlíthatatlanul teljesítményorientáltabb, a pályán jobban kezelhető és gyorsabb motorkerékpárt kaptak.

A motor felépítése hasonló az előzőhöz – négyhengeres, radiális szelepelrendezéssel –, de itt is mindent áttúrtak, hogy végül kipréseljék belőle a 201 lóerőt. Megváltoztatták a furat/löket arányt: az MV éppen ezzel, az extrém módon lerövidített lökettel reklámozza az RR-t.

Átformálták a hengerfejek égésterét, nagyobb átmérőjű, de könnyebb szelepeket raktak be – a gyár fennállása óta először építenek titánszelepeket széria motorkerékpárba – és a főtengely tömegéből is sikerült valamennyit lefaragni. Ezekkel a módosításokkal 13 500-ra sikerült feltornászniuk a maximális fordulatszámot.

A mechanikus rendszerű csúszókuplung szériatartozék, csak úgy, mint a kipörgésgátló és a változtatható motorkarakterisztika. Ezek nélkül a mai mezőnyben már nehéz lenne labdába rúgni. Talán a vázhoz nyúltak hozzá a legkevésbé, mondják, de azért itt is faragtak ezt-azt: a villaszög, a lengővilla felfogatási pontja és a farokidom magassága egyenként, és külön-külön változtatható paraméterek.

A futóműbeszállító az Öhlins. Elöl 43 mm-es belsőcső átmérőjű teleszkópokat szereltek – titánium-nitriddel bevont villaszárakkal, ami a mai sportmotoroknál szintén alap. A központi rugóstag a márka egyik legdrágább, kifejezetten a versenysporthoz fejlesztett TTX 36 kódjelű terméke. Minden mindenhogy állítható, de a rend kedvéért: változtatható hossz, rugóelőfeszítés, húzó oldali csillapítás, lassú- és gyors nyomó oldali csillapítás. A féknyergek Brembók, és egyetlen tömbből faragják ki őket, hogy extrém körülmények között se vetemedjenek.

A motort élőben a novemberi EICMA szakvásáron láthatjuk majd először élőben, de nem csodálkoznánk, ha addig még számos marketing videóval látna el minket a gyár.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.