Dupla befecskendezővel a győzelemért

2011.05.20. 12:09

Minden héten újabb terepmotorokat mutatnak be: a KTM és a Honda után itt a két Kawasaki. Az új KX450F és KX250F az MX kategóriák egyik kedvence lehet – a figyelemfelkeltő zöld szín adott. Ami igazán meglepő, az elektronikus rajtprogram. Ugyan az utóbbi időben a krosszmotorokon is terjednek a fedélzeti számítógéppel megtámogatott okosságok, de ilyen mértékű újításra még nem volt példa.

A rásegítés és annak fokozatai a 450-es egyhengeres kormányáról kapcsolhatók – a gyáriak ígérete szerint az új rendszer minden talajviszonyon maximális tapadást biztosít. Csupán az első két fokozatban avatkozik be a számítógép, a harmadikban már tényleg a motoros tudása számít.

Ezen az újításon túl nem nagyon változott a gép: a 90/100-21 méretű első gumi helyett 2012-től 80/100-21-essel szerelik fel. Hogy a plusz elektronika helyet kapjon a slank motoron, kisebb lett az üzemanyagtartály. Az eddigi 7 liter helyett, mindössze 6,2-vel gazdálkodhatnak a krosszosok.

A kis 250-es sincs híján az okosságnak. A terepesek között elsőként dupla befecskendezőt szereltek rá, amelynek eredményeként a teljes fordulatszám-tartományban egyenletes erőleadásra számíthatunk.

Természetesen az injektortérkép testre szabható, számítógépen keresztül lehetséges a finomhangolás. Az SFF (Separated Function Front) egycsöves nagydugattyús első villától precízebb reakciókat és jobb tapadást várhatunk.