Új sportgépen dolgozik a Honda?

2011.05.27. 09:38

122-1104-01-o+honda-rvf1000r-superbike+

Egyre több forrás beszél arról, miszerint a Honda egy teljesen új, V4-es hengerelrendezésű, exkluzív szupersportmotort dobhat piacra a 2011-es modellév végén. A hírek szerint természetesen a CBR vonal sem szűnik meg: a japánok szélesítenék a palettát, hogy azok a vevők, akik eddig az olaszokhoz fordultak különleges sportmotorért, most házon belül maradhassanak.

A Motorcyclist Online hírszerzése szerint a Honda megújította az RVF védjegyet, és a novemberi EICMA motorkiállításon egy teljesen új, utcára is homológ vegytiszta versenygépet mutathatnak be a legendás név alatt. Az új ezer köbcentis V4-es az Rc-45és Rc-51 hírnevét öregbítené, és a felröppent pletykák szerint mind a WSBK, mind a MotogGP sorozatban indulhatna – utóbbiban a Honda a szatellit csapatait támogatná az egységgel, mint motorbeszállító, a gyári csapatok valószínűleg más technikával állnak majd rajthoz.

Az RVF1000R – mert így fogják hívni – erőforrásában ott lesznek a VFR1200 génjei: a túragép motorjára alapoznak – a 81 mm-es furathoz például nem is nyúltak, a löket rövidítésével dolgozták le a kétszáz többletköbcentit –, de a VFR kompakt UNICAM, egy vezérműtengelyes rendszere helyett hagyományos, DOHC vezérlést terveztek – az azonban még nem világos, hogy a tengelyeket láncos, vagy fogaskerekes megoldással hajtják-e meg.

A bűvös 81 milliméter nem véletlen egyébként: épp ennyi a MotoGP 2012-ben életbe lépő szabályrendszerében a legnagyobb megengedett furat, így az RVF – papíron – a kategória legpörgősebb szupersportmotorja lehet majd.

A képi dokumentáció természetesen egy nem hivatalos skicc, de a bennfentesek valami hasonlóról, azaz a CBR és a 2008-as Intermoton bemutatott V4 Concept elegyéről beszélnek a háttérben.