Pikes Peak: idén is kemény volt

2011.06.27. 15:18

A Fishing on Orfű adta kiváló programokon kívül az elmúlt hétvégén máshol és mástól is zengett az erdő. Igaz, ez a program inkább a motorhangra gerjedő tagokat célozta meg, különösen azokat, akik az Egyesült Államokban élnek. A helyszín: a Pikes Peak.

Ugye ez ismerősen cseng? A nevet minden motorsportot kedvelő ember felírja arra a titkos listára, amelyen vélhetően szerepel Goodwood, Isle of Man, Le Mans, Bonneville és persze a Catalina Grand Prix. Június 24. és 26. között ismét megrendezésre került a hírhedt Pikes Peak International Hill Climb, amely az USA második legöregebb motorsport rendezvénye: a hegy 1916 óta fogadja az őt megmászni kívánó autós és motoros őrülteket.

A világ minden tájáról érkeznek versenyzők, vagonnyi pénzt beleölve az utazásba és a felkészülésbe, csak azért, hogy felküzdjék magukat 2860-ról 4305 méterre. A pálya hossza 20 kilométer, amelyet 156 kanyar nehezít. Az út emelkedése átlagban 7%-os, burkolata javarészt aszfaltborítású, azonban a középső szekcióban máig murvás úton rongyolnak. Szalagkorlát nem nagyon van, a résztvevőket alig mentené meg valami a szakadékba zuhanástól egy besokallt kanyarvétel esetén. Talán pont emiatt kapta meg „a verseny a felhők között” becenevet.

A magyar idő szerint ma hajnalban véget érő viadal végeredménye több mint meglepetés. Számos legendás, hazai motorversenyző tette hiába tiszteletét, pedig közülük többen a hegy specialistái. Nem sikerült a címvédés a tavalyi kategóriagyőztesnek, Greg Tracynek sem, mivel kiesett.

Oda lett volna a Ducati dicsősége, de a Santa Barbara-i csapat leszerződtette Carlin Dunne-t, az újonc freeride mountain bike versenyzőt. A sátáni mosolyú fiú nem esett kétségbe még az olyan nevektől sem, mint Joe Kopp dirt track legenda, így a motorosok között abszolút rekorddal (11:11.329) nyerte a futamot, miután a pole pozíciót is elhappolta a többiek orra elől. Kopp teljesítménye egyébként ugyancsak figyelemre méltó, hiszen abszolút második helyen ért célba egy kísérleti Triumph Speed Triple nyergében.

Külön öröm, hogy az összesített nyolcadik és saját kategóriájának harmadik helyét barátunk, Marco Belli szerezte meg az általunk is tesztelt Zaeta nyergében. Az olasz a 750-es kategóriában állt rajthoz az 530-as géppel.

Érdekességként megemlítenénk, hogy az Exhibition Powersport osztályban Chip Yates is indult elektromos csodamasinájával – második lett kategóriájában. Az esemény másik csodabogara, a Ruby sisakok gyártójaként ismert Dimitri Coste volt, aki gyönyörű Triumph TR6C-jével mászta meg a hegyet. Veterán járgányával a normál 750-es kategóriában mérettette meg magát, olyan szerelésben, hogy a divatkülöndíjat csont nélkül megérdemelné.