A Yamasaki lesz Európa királya

2011.07.04. 16:48

A kínai motorkerékpár-gyártók mellett a külföldiek is felismerték, hogy a kelet-ázsiai óriás rendkívül gyorsan bővülő piacot jelent. A prémiumkategóriás gépek iránti kereslet növekedését a szombaton kezdődött pekingi nemzetközi motorshow népszerűsége is bizonyítja.

A kínai-olasz közös rendezésű kiállításon a két ország gyártóin kívül elsősorban a japánok mutattak be új modelleket, de néhány német vagy amerikai gép is feltűnt a 22 ezer négyzetméteres csarnokban, ahol a felszerelés- és alkatrészgyártók standjai szintén elfértek.

A kiállított darabok között szerepel néhány épített motor is, amelyek tisztító- és polírozó eszközök számára nyújtanak reklámfelületet. Ezt a célt szolgálja a rózsaszínű Hello Kitty-s kínai Chang Jiang, a helyi BMW-kópia, és a Mao Ce-tung alakjával dekorált kekiszínű oldalkocsis társa.

A kínai névadási szokásokat hűen követő kiállító, a Yamasaki képviselője beszámolt a cég terveiről, melyek között a kelet-európai piac meghódítása is szerepel. Kínában évente 18 millió motorkerékpárt adnak el, a vásárlói igények pedig növekedni kezdtek. Gazdasági szakértők szerint a gazdagodó középosztály egyre több tagja engedheti meg magának a státusszimbólumnak számító külföldi motorok birtoklását.

A Ducati két éve érkezett Kínába. Az első évben húsz motort sikerült eladniuk, de az idén megnégyszereznék az eladásaikat. A cégnek mindössze három bemutató terme van, de 2011-ben további héttel bővítik a számukat – tájékoztatott Evan Mak, a Ducati China vezérigazgatója.

Az idehaza is ismert ötmilliós Diavel Kínában sokkal drágább. Ennek ellenére a 330 ezer jüanba (9,3 millió forint) kerülő csúcsmodell szállítását csak három hónappal későbbre tudják vállalni; a március végi bemutató után két héttel már húszat adtak el belőle. Ami a vevők korosztályát illeti: eleinte a 35-50 év körüliek vásárolták motorjaikat, de mostanra egyre több a fiatal is.

Kínában még újdonságnak számít a nagy köbcenti, ezért a cég tréningeket, bemutatókat rendez, vezetési tesztekre hívja az érdeklődőket. A piaci jelek a szakemberek számára egyértelműek: a felsőkategóriás járművekre egyre nő az igény.

A Ducatinak Sanghajban van az ázsiai és csendes-óceáni központja, innen vezénylik a térségi eladásokat. Anna Lisa Pecchiari a terület kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az ázsiai piac a teljes árbevételből egyre nagyobb szeletet hasít ki magának. A cég számára első az Egyesült Államok, majd Ázsia következik, és Európa zár 20 százalékkal.

A kérdésre, hogy nem terveznek-e ázsiai üzemet létrehozni, Pecchiari elmondta, már épül egy összeszereléssel foglalkozó gyáruk Thaiföldön, s várhatóan még az idén átadják. A térség mellett elsősorban a kedvezőbb adózási és munkaerő-feltételek szólnak – magyarázta a Ducati kommunikációs igazgatója.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.