Segélyhívó és előzés-asszisztens

2011.07.07. 14:22

Új biztonsági fejlesztésről számolt be a BMW a müncheni Innovation Days-en. Nem most nyúltak először a témához: 1976-ban a saját fejlesztésű bukósisak volt az első biztonsági okosságuk, amit 1986-ban ruha-kollekció követett. 1988-ban a cég elsőként szerelt ABS-t motorkerékpárra.

A 2007-ben bevezetett abroncsnyomás-ellenőrző funkció (RDC), a kipörgésgátló (ASC) és a tompított xenonfényszórón túl mára az összes motorkerékpárjukhoz elérhető az ABS. A versenypályákra optimalizált változat 2009-ben jelent meg – ezzel egyidejűleg az ASC-t leváltotta a Dynamic Traction Control (DTC), amely a motor bedöntésének mértékét is figyelembe veszi a stabilizálás során. A BMW friss túragépei, a K 1600 GT és a K 1600 GTL, a világon elsőként adaptív kanyarfényszórót is kaptak.

A kísérleti fázisban lévő fejlesztések azonban ennél direktebben mentenek életet: az eCall-lal felszerelt motorkerékpár vezetője egyetlen gombnyomással elküldheti a baleset koordinátáit a BMW központjának. Ha a vezető riasztásra képtelen, a szenzor (ACN) érzékeli ezt, és segítséget hív a helyszínre.

Kameraalapú információs és asszisztens-rendszer motorkerékpárra adaptálásán dolgoznak. A fejlesztés nemsokára sorozatgyártásba kerül, melynek közlekedési táblákat és korlátozásokat felismerő funkciója (Speed Limit Info) is növeli a balesetmentes közlekedés esélyét.

A járművek közötti kommunikáción alapuló ConnectedRide balesetmegelőzési csomag néhány elemét már bemutatták a stuttgarti Nemzetközi Járműbiztonsági Szakvásáron: a keresztirányú forgalmat és a közlekedési lámpákat figyelő asszisztens mellett további fejlesztésekkel jött ki a gyár. Az útakadályokra figyelmeztető funkció felismeri a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket, az elektronikus féklámpa pedig a vészfékezésre hívja fel a közlekedők figyelmét. A szemből jövők balra kanyarodását figyelő rendszer a járművek közötti kommunikáció segítségével automatikusan lefékezi a balesetet okozó járművet, az előzés-asszisztens pedig jelzi a többi közlekedőnek a megkezdett manővert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.