A hangos terepmotor a múlté

2011.07.15. 07:40

Nem csak Sárváron készülnek elektromos motorkerékpárok. Néhány száz kilométerrel nyugatabbra, az ausztriai Mattighofenben is minden készen áll a gyártásra: az év végén bemutatják a KTM Freeride végleges változatát.

Az akkumulátorokról táplált terepmotort már évek óta fejlesztik, de a tesztfázis véget ért. Információk szerint utcai verzió is várható, melyen lámpa és irányjelzők teszik lehetővé, hogy ne csak utánfutón menjünk ki a terepre.

A hírek szerint 2012-ben supermotó kivitelt is bemutatnak – már elképzelni is izgalmas, hogy a villanymotor 44 Nm-es nyomatéka milyen játékokra teheti alkalmassá a 17-es gumikkal szerelt kanyarvadászt.

A Freeride méretei megegyeznek egy kétütemű 125-össel. A permanens mágnest alkalmazó szinkron elektromotor teljesítménye 6000 fordulat / perc mellett harminc lóerő. A táplálásáról 2,5 kWh-os lítium-ion akkumulátor gondoskodik, kapacitása nagyjából egy óra csapatásra elég. A töltési idő másfél óra, de érdemes pótakksit vinni - a csere csak néhány percet vesz igénybe.

A Freeride esetében inkább kisebb akkumulátort választottak, ez az alacsony tömeg kulcsa - a KTM mint mindig, most is a Ready to Race filozófiához ragaszkodik. Az ígéretek szerint a gép ára kevesebb, mint 10 ezer euró lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.