Gyilkos veterán villanyszék

2011.07.27. 15:10

Úristen! Ez lesz a villanyos jövő? Amikor megláttuk az 1951-es Norton alapjaira épített Moto Electra bumfordi alakját, egyként nyüszítettünk az ég felé.

Bryan Richardson a fél évszázados featherbed vázát elég stabilnak találta az ormótlan lítium-polimer akkumulátorpakk beépítéséhez. A szénszálas kerekekre állított hatvankét lóerős és százötven newtonméter forgatónyomatékot produkáló Electra vezérlőegysége a fékenergia visszatáplálására is alkalmas, így a TTXGP sorozatban szereplő motor akár százharminc kilométeres távot is megtehet egy feltöltéssel, végsebessége pedig kétszázhúsz kilométer óránként.

Richardson először akkor hallatott magáról, amikor házilag épített elektromos motorja tavaly az élre állt az alabamai Birmingham versenypályáján rendezett veterán futamon. Az amerikai superbike sorozatból érkező pilóta végül technikai okok miatt kénytelen volt feladni a versenyt, de a mutatványtól hamar ismertté vált a konstruktőr és a különös gép is.

Az elektromos motorkerékpárok világversenyének egyetlen veteránalapú résztvevője legutóbb hetedik lett a laguna secai TTXGP versenyen, ami reményteljes eredmény az áramvonalasnak semmiképpen nem nevezhető Moto Electrától.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.