A KTM már az egyhengeres sportmotor prototípusának tesztelését végezte, amikor beütött a válság, ezért végül nem készült el a gyári egyhengeres sportmotor, vagyis a supermono. Az egyébként is briliáns 690-es LC4 blokkban annyi tartalékot találtak még az osztrákok, hogy később simán piacra tudták vele dobni a 70 lóerős Duke R-t. A fanatikus KTM tunerként és versenyistállóként ismert HKR Racing csapat végül a gyár segítségére sietetett, és elkészítette saját hibrid versenymotorját, az RC690-et, ha más nem volt kéznél, az RC8 módosított vázának felhasználásával.
Az menetkész gép puszta adatai is lélegzetelállítóak. A KTM Power Parts tuning kiegészítőkkel, módosított hengerfejjel, más motorvezérléssel és Akrapovič kipufogóval 80 lóerőre gyúrt motor mindössze 135 kilót rángat. Ahogy a készítő HKR Racing csapata mondja, ez még korántsem a végleges adat, szeretnék még lejjebb tornászni az RC690-es tömegét.
Christof Henco, Markus Krämer és Nico Rothe nem kis elfogultsággal beszél az egyhengeresről amikor azt mondják: a legjobb érzés amikor a személyes határaidig kergetheted a gépet. Ehhez nem szükséges semmilyen elektronikus kütyü. A kanyarvétel és a fékezés egyszerűen csodálatos az RC690-nel, mindenkinek mosolyt csal az arcára ez a motor.