Ideális városi motor a KTM-től

2011.08.03. 11:53 Módosítva: 2011.08.03. 11:57

Rengeteg érdekes modellel robbant a KTM a következő három évben, gyakorlatilag az összes utcai modellcsaládban nagy változások várhatók. Az elsőként az MCN-en közölt információk egy amerikai dílertől származnak, aki egy kereskedői tájékoztatón fényképezte le a kivetítőt.

A KTM már 2014-ig elkészítette menetrendjét, így azt is eldöntötték, milyen sorrendben jelenjenek meg az újdonságok. A következő évek szenzációja lehet a Duke 350, melyet minden bizonnyal az Indiában gyártott, és igen sikeres 125-ös verzió alapjaira építenek majd, de nagyobb hengerrel.

Később terveznek még egy Moto3-nak nevezett gépet is ezzel a blokkal, reméljük azért, hogy ismét legyenek olyan tüzes kompakt sportgépek, mint a régi négyszázas sornégyes és kétütemű kettőötvenes japán motorok korszakában. Az eredetileg a 350 SX-F-ben két éve megjelent blokkban rejlő potenciált tovább kamatoztatják az időszak végén, hiszen 2014-ben jön a 350 Enduro R. Alig várjuk.

Aki nem értette miért vár ennyit a KTM a több mint nyolc éve bevezetett, eleinte 950-es karburátoros, majd 990-es befecskendezős LC8 Adventure leváltásával, annak már nem sokáig kell törnie a fejét. Jövő ősszel láthatjuk az új Adventure R 1090-t, egy évvel később leváltják a 990 Super Duke-ot is, utódja R 1290 jelöléssel lép piacra, és az egészet az 1290 Adventure tetőzi be, de csak a hároméves ciklus végén.

Az új V2-esekhez használt blokk épülhet akár az eddigi LC8 platformra, de az is elképzelhető, hogy néhány megoldást átemelnek az RC8 Superbike konstrukciójából, hogy így vágjanak alá a Ducati Multistrada 1200-nek.

Hogy ne pampogjanak a zöldek, amiért a KTM-nél még mindig látnak fantáziát a kétütemű off-road motorokban, egy egész sor akkumulátoros terepgép áraszthatja el a pályákat a közeljövőben, ez lesz a Freeride modellcsalád.