Irigykedjünk Indiára!

2011.08.05. 11:42

A sokáig gyarmatként lenézett India az utóbbi években hihetetlen szárnyalásba kezdett. Ugyan lakosai nagy része még ma is elég szegény, de egyre szélesebb az a réteg, aki megengedheti magának, hogy motorkerékpárral járjon.

Mivel a helyi piacon rendkívül fontos, hogy a jármű praktikus legyen és megfeleljen a hétköznapi közlekedésre, a lakosok elsősorban nem az óriási hizlalt, nagyköbcentis európai modellekre vágynak – a lokális kínálat sajátos, szinte semmilyen átfedésben nincs az általunk ismerttel.

A legnagyobb gyárak milliószámra adnak el 100-350 köbcenti közötti, könnyen kezelhető gépeket, a forgalom akár 1000-2000 százalékkal meghaladhatja kontinensünkét. Nem véletlen, hogy egyre több cég speciális fejlesztésekkel veszi ki részét az indiai piacból – most a Triumph is visszatér a gyarmatokra. A márkanév máig rendkívül jól cseng, nagyra tartják a legendás angol márkát.

A közelmúltban több márka is megjelent Indiában – a Harley-Davidson rövid idő alatt nagyon sikeres lett. Az utóbbi években a Triumph motorokat nem forgalmazták a népes ázsiai országban; most ez megváltozott, hiszen John Bloor ügyvezető igazgató megbízta Ashish Joshit a márka újbóli bevezetésével. A szakember 16 évig a Royal Enfield menedzsmentjén dolgozott: ha valaki, akkor ő igazán átlátja a lokális piacot.

Jelenetős eladásra számítanak az 675-2300 köbcenti gépeikből is, de az igazi nagy durranás a 350-es Street Single lesz – csak reménykedhetünk, hogy a magyar piacra is hoznak majd belőle.

Indiai sajtóértesülések szerint a 350-es gyártása már a küszöbön áll, a helyi szakértők szerint már kész a gép, zajlanak a titkos tesztek és novemberben jön a bemutató – a hírek szerint a termelés a cég thaiföldi gyárában zajlana, de az összeszerelés a brazíliai Manausban lenne. Ha a négyszelepes egyhengeres sikeressé válik, további bővítésre készek.