Csak a blokk maradt a BMW-ből

2011.08.16. 12:34 Módosítva: 2011.08.16. 12:36

Sokan építgetik át a BMW-jüket, de amit Stellan Egeland művelt, az kicsit több, mint sufnituning. Nem ez az első bokszer, amit kezelésbe vett.

A megdöbbentő kinézetű gépet hat hónap alatt dobta össze Egeland egy BMW HP2 Sport alapjaira. A levegős bokszerből jóformán csak a blokk maradt meg, körülötte lényegében egy új motorkerékpár épült.

A szembetűnő egyedi váz saját elképzelései alapján készült a műhelyében, hidegen alakított precíziós acélcsőből. A hátsó lengőkar-geometrián is módosított Egeland, mert szerinte a gyári felállás visszaváltásnál hajlamos a pattogásra, és az első futóművet is lecserélte ISR agykormányzásra. Az egész gép szárazon alig több mint 170 kiló, súlyelosztása egy 65 kilós motorossal pontosan 50:50.

A bizarr megjelenéshez nem keveset tesz hozzá a pőrén felszerelt első fényszóró alatt elhelyezett Mitsubishi turbófeltöltő, amely a tank helyére csavarozott töltőlevegő-hűtőn át nyomja a levegőt a bokszerbe. A rémisztő csövezés rozsdamentes acélból, illetve titánból készült – a végeredmény félelmetesen profin néz ki. A váltó széria, hatsebességes, a felnik is a BMW-től származnak, míg az egyedi üzemanyagtartály a nyereg alatt kapott helyet.

Alig fél év alatt sikerült a svédnek összerakni a 202 lóerős customot, amely kivételesen nem eladásra és nem kiállításra készült – Egeland saját hobbimotorját feltehetően nem csak BMW-sek fogadnák be a garázsukba.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.