Honda Fireblade: élt húsz évet?

2011.09.24. 12:28

Egyszerre két rangos versenyen, az Endurance világbajnokság Le Mans-i futama előtt, és a Superbike vb, imolai futamán leplezték le hivatalosan, a totalbike-on korábban már bemutatott Honda CBR1000RR Fireblade, 2012-es változatát. A Honda ünnepel, hiszen éppen húsz éve mutatták be az ősmodellt, a CBR900RR-t, amely az ultrakönnyű sportmotorok első képviselője volt, hiszen megmutatta, hogy nem a tohonya GSX-R 1100 és Yamaha FZR1000 felé vezet motoripar útja.

Ezúttal időközi modellfrissítésről van szó, de a motor karaktere hatalmasat változott. A teljes idomzat agresszívabbnak tűnik, ám a legmarkánsabb elem az új orridom, melyet nem csak esztétikai, de áramlástani szempontból is alaposan átformáltak. A Fireblade új, a korábbinál nagyobb szilárdságú felniket is kapott, de ennél lényegesen fontosabb változások történtek az idomok alatt.

Nagyon érdekes megoldás a kettős felépítésű hátsó rugóstag, melyet eddig egyetlen, szériában gyártott motorkerékpáron sem láthattunk. A Honda szerint ez a konstrukció még pontosabb visszajelzéseket, illetve finomabb működést kölcsönöz majd a gépnek, miközben javul a hátsó kerék tapadása kigyorsításkor. Hasonló jókat mondanak az első futóműben lévő Showa Big Piston csillapítóegységről, melyet egyébként már a Suzuki GSX-R-ben is megtalálunk. Nem kétséges, hogy ettől tényleg javul a gép irányíthatósága, illetve fékezés közben mutatott stabilitása.

A 999 köbcentis sornégyes motornak nem a teljesítményét növelték az egekig, az 178 lőerő, 112 newtonméteres forgatónyomaték mellett, hanem az alacsonyfordulati gázreakciókon csiszoltak egy kicsit, amikor az új befecskendező programot írták. A teljesen digitális műszerfalon ott a köridőmérő, illetve nem hiányzik róla a váltófokozat-kijelző és még egy sor okos funkció sem. A frissítés bebiztosíthatja a sikert a Fireblade-nek az egy-két év múlva esedékes generációváltásig. Könnyen lehet, hogy akkor teljesen új alapokra helyezi a Honda, szép karriert befutott sportmotorját. Mi már nagyon kíváncsiak vagyunk az utódra, állítólag az egy különleges, V4-es meglepetés lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.