A középmezőny sem rossz nekik

2011.10.03. 11:37

A motorsport egyik legendás pályáján, az 50. évfordulóját ünneplő Magny-Cours-ban száguldott tovább a Superstock 1000-es sorozata. Győrfi Alen számára ez a vasárnap volt az első nap, amikor nem kellett semmilyen technikai problémával megküzdenie. Ennek hatására a tízperces bemelegítésen további fél másodpercet javított addigi legjobbján: az 1:44.845 a 23. helyre volt elég.

A futamon pazarul kapta el a rajtot az Adrenalin H-Moto Team versenyzője, és az első kör végére már a 23. helyen motorozott. Azonban ennél feljebb nem tudott jönni: már az is nagy eredménynek számított, hogy befejezte a versenyt, másrészt ismét sikerült bebizonyítania, ha nincs gond a motorjával, igenis a középmezőny első felében a helye.

„Az utóbbi versenyek legjobb rajtját sikerült elkapnom, hisz nem kevesebb, mint hat helyet jöttem előre. Szinte megszokni sem volt időm a 23. helyet, kis híján megint úgy jártam, mint Imolában, ám ezúttal megúsztam a bukás nélkül. A fékem elpuhult, így az is nagy dolog, hogy ezt a helyezésem meg tudtam tartani.

Hogy miért nem sikerült előrébb végeznem ennek ellenére? Nagyon hiányoztak a technikai hiba miatt kiesett edzéskörök, amivel még jobban kiismertem volna ezt a technikás pályát. Ha nem lett volna semmi gondom, bőven a húszban végezhettem volna, hisz a verseny alatt további fél másodpercet tudtam a legjobb köridőmből lefaragni. Még van egy futam az idei szezonból, és két hét múlva Portimaóban remélem problémamentes hétvége vár rám” – fogalmazott a 21 éves motoros.

Az H-Moto Team csapatvezetője, Kelemen Krisztián elmondta: „Szombaton egy elektromos kábel kibabrált velünk, ám szerencsére időben ki tudtuk a javítani. Ám a kiesett tréningek miatt már akkor éreztük, hogy az is bravúr lesz, ha Alen nem az utolsó helyen végez a nehéz, számára teljesen ismeretlen pályán. Ennek ismeretében a 23. helyezés és az elért időeredmény egyáltalán nem rossz. Folyamatosan tanulunk, és jövőre ugyanitt már egy igazán jó eredménnyel szeretnénk ünnepelni” A menedzser elárulta, a hétvége folyamatos tárgyalásokkal telt el a jövő évet tekintve. Két másik márka is megkereste őket a Hondán kívül, így vélhetően a rendelkezésre álló pénz nagysága dönt arról, milyen motorral száguld majd 2012-ben Győrfi Alen a Superstock 1000 mezőnyében.

A vasárnapi futam végeredménye (Superstock 1000)

1. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 23:48.111,

2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad Italia Superstock, BMW S1000 RR) 23:50.845,

3. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad Italia Superstock BMW S1000 RR) 23:50.912,

4. Niccoló Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R) 23:51.108,

5. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 23:59.566,

...

23. Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 24:33.291.

A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 171 pont (már világbajnok),

2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 144 pont,

3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 137 pont,

4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 112 pont,

...

23. Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

A következő futamot október 16-án, Portimaóban rendezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.