Olasz szépség kéjenc nagyfiúknak

2011.10.07. 14:33

A Corsa Corta szép szó, ha beszerelik úgy jó: az MV Agusta csodálatos négyhengerese mostantól az F4R legújabb változatát is hajtja. A 2012-es sportmodell a csúcs RR-t egészíti ki, átvéve annak több elemét, de egy kicsit olcsóbb áron keresve új gazdákat.

A blokk 998 köbcentis, rendkívül sportos, hisz a 79 milliméteres furat mellé mindössze 50,9-es löket párosul. Biztos, hogy gyönyörűen veszi a fordulatot, extrém módon forgatható: 196 lóerős csúcsteljesítményét 13000-nél adja le.

A 31,8 és 26 milliméterre megnövelt méretű szelepek a szériamotorokon egyedülálló módon titánból készültek. A 49 milliméteres torkokhoz hengerenkénti dupla befecskendező jár – ennek hatását a TSS (Torque Shift System), a változó geometriájú szívórendszer erősíti. A speciálisan kiképzett hengerfejből a gázok 4-2-1-4 elosztású kipufogórendszerbe távoznak – az optimalizált gázlengések érdekében nem csak jó, hanem mesteri szépségű fémkígyót szereltek az Agustára.

Az F4R hatfokozatú váltót, csúszókuplungot, továbbfejlesztett vezérlőelektronikát és versenypályás tesztek alapján átdolgozott kipörgésgátlót kapott. A váz alumínium oldalelemekből és acél térhálós részből áll; a villaszög 23,5°. Csodálatos a hátsó lengővilla – műtárgynak sem utolsó, de a rugózatlan tömeget is nagyban csökkenti a mindössze 5 kilós elem.

Elöl 50 milliméteres, minden paraméterében állítható Marzocchi villát találunk, míg a hátsó kerék mozgását nitrogénes Sachs rugóstag csillapítja. A lassításról Brembo Monoblock fékek gondoskodnak: elöl 320-as, hátul 220-as tárcsákkal szerelték az MV Agustát.

Egyelőre kétféle színben, vörös-ezüst és fehér-szürke kombinációban kapható a sportmotor. A hazai ára egyelőre nem ismert, Olaszországban 18800 euróba, vagyis 5,67 millió forintba kerül. Nem mondhatjuk rá, hogy filléres játék, de olyanokat nem is gyárt a legendás vállalat – ez csodafegyver és műtárgy egyben.