A nagy lóerőlicit árnyékában csendben megújult a közkedvelt középkategóriás Kawasaki is: nincs hivalkodás, a hangsúly a használhatóságon van. Új váz és lengővilla, áthangolt motor és módosított üléshelyzet – az ER6f a mértéktartó, kellemes gépet kereső motorosok kedvence lehet.
Az átrajzolt idomokkal tömörebbnek, sűrűbbnek tűnik a folyadékhűtéses kéthengeres, de a gyáriak ígérete szerint az F-modell esetében nagyobb sebességnél kedvezőbb viselkedést is kölcsönöz a Kawasakinak. A hivatalos nyilatkozatok szerint javul a kidolgozás – a korábbi verziót többen kritizálták néhány slendrián részlet miatt.
A csúcsteljesítmény nem változik: 72 lóerővel gazdálkodhat a vezető, bár az áthangolásnak köszönhetőn alacsonyabb fordulaton is élettel telik meg a jól sikerült kéthengeres.