Piacra dobják a világbajnok motorját

2011.10.14. 17:23

Toni Bou a teremben és szabadtéren rendezett versenysorozatok közönségkedvenceként, összesen tízszer lett világbajnok 2007 és 2011 között. Hogy sokan mégsem ismerik őt, az nem a triálsport történetének második legeredményesebb sztárján múlik, inkább a szomorú tényen, hogy a remek sportágról itthon méltatlanul kevés szó esik.

Az idei világbajnoki címet is bezsebelő Bou motorja egy Honda Monesa Cota 4RT. A kevesebb mint nyolcvan kilós gép négyütemű blokkja precíz PGM-FI befecskendezéssel kapja az üzemanyag-levegő keveréket. A pontos motorteljesítmény nem ismert, de ennél sokkal fontosabb a rendkívüli megbízhatóság és a hihetetlen rugalmasság, illetve az, hogy a kezdők kezében sem válik önveszélyessé a kiszámítható működésű Cota. A 2012-es modell új dekormatricákat kap és megváltoztatták a vezetékezését is, alapjaiban pedig olyan, mint amit Bou használt a versenyeken. Mivel a Montesa eredetileg spanyol, először a helyi triálosok próbálhatják majd ki, képesek-e az isteni Toni nyomába lépni, hiszen ott már a jövő hónapban a szalonokba kerül a jövő évi 4RT.

Nézzék meg, mire képes egy világbajnok, amikor legjobb formáját hozza! Az alábbi videón a katalán versenyző tavalyi szezonjának legszebb pillanatait láthatjuk. Elképesztő felvételek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.