Kémfotón a GS-verő Kawasaki

2011.10.17. 11:45

A francia Moto-Net portál kémfotói szerint a szériagyártásra kész Versys 1000 alapvetően egy megemelt Z1000, tehát a várakozásokkal ellentétben nem két- hanem négyhengeres motor köré épül, de ugyanazt a radikális félidomot viseli, mint a Versys 650. További hasonlóság a könnyűfém felnik tizenhét collos mérete, így nem nagy mérészség máris kijelenteni, hogy az egyliteres újdonsággal a Kawasaki jelenkori kínálatának legésszerűbb túragépét dobja piacra.

Ebben a mezőnyben mindenki a BMW R1200GS-t tartja referenciának, de évek óta tartó tendencia, hogy a gyártók egyre kevésbé koncentrálnak a motorok terepképességére, mivel sok tulajdonosnak bőven elég az illúzió. A bajorok például évek óta feláras extraként adják a fűzött küllős felniket, így a Ducati Multistradának és a nála bizonyára lényegesen olcsóbb és egyszerűbb, de nem kevésbé komfortos és várhatóan több mint 130 lőerős Versys 1000-nek is biztos helye van. Kérdés, hogyan viselkedik majd a magas súlypontú motor ebben a vázban.

Az újdonság rekord csúcsteljesítmény helyett tisztességes tolóerőt szolgáltat majd, és megkíméli vezetőjét az állandó váltogatás terhétől. A franciák megkérdezték a helyi Kawasaki importőrt, de a cég emberei sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánták a Versys 1000 érkezésének tényét. Az igazság hamarosan kiderül, hiszen a Kawasaki ott lesz az EICMA motorkiállításon Milánóban, ahol biztosan kiállítják az összes, 2012-es modelljüket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.