Tervezési hiba a csúcs-Yamahán

2011.10.17. 17:29

Világméretű visszahívási akciót indított a Yamaha, miután konstrukciós hibát fedeztek fel legdrágább modelljén, a Vmaxon. Az akció keretében a kultikus típus összes 2009-ben, illetve 2010-ben gyártott példányát szervizbe rendelik, ahol megvizsgálják, és kicserélik a V4-es blokk olajszivattyúját. Az alkatrész rendellenes kopása következtében kritikus szintre csökkenhet, vagy akár meg is szűnhet az olajnyomás, ami végzetes hibát okozhat a kétszáz lóerős motorblokkban. A probléma állítólag főként azokon a Vmaxokon jelentkezhet, amelyeket hideg állapotban, magas fordulaton használnak.

A Yamaha magyarországi importőrének tájékoztatása szerint az itthon eladott 17 motorból 14 példány érintett az ügyben, tulajdonosaikat pedig már értesítették a teendőkről. A hivatalos márkakereskedésben vásárolt Vmaxokon elvégzik a javítást és a szükséges ellenőrzéseket.

Nem ez az első eset, hogy visszahívási akciót hirdetnek legerősebb Yamahára. Korábban a 2008 és 2009 közt gyártott Vmaxokat rendelték szervizbe, hogy ellenőrizzék és javítsák a ride-by-wire rendszer egyes elemei, a gázmarkolat-, illetve a fojtószelep-szenzor közti kapcsolatot. A hibás példányokon az alapjárat egyenetlensége okozott kellemetlenségeket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.