Brutális és biztonságos. Erre vártunk?

2011.10.19. 15:06

A világ első, kipörgésgátlóval ellátott robogóját mutatja be a milánói EICMA kiállításon a Piaggio. A Beverly 350 Sport Touring természetesen blokkolásgátlót is kap, így komoly kihívója lehet például a Honda SH300i-nek, a Kymco People 300 Gti-nek és az Európában egyre népszerűbb középkategóriás, nagykerekű robogóknak.

A Beverly család már tíz éve létezik, azóta több mint 310 ezer példányt készítettek, kétszáztól ötszáz köbcentiig tartó motorválasztékkal. A háromötvenes modell blokkja teljesen új fejlesztés, a teljesítmény a gyári közlés szerint 33 lóerő, vagyis a legújabb Beverly ott lohol majd az eddigi négyszáz köbcentisek nyakán, de a fejlesztők szerint az Euro 3 normának megfelelő blokk mérete, tömege és fenntartási költségei a negyedliteresek szintjén marad.

A Piaggio másik milánói újdonsága inkább kétségbeesett próbálkozásnak tűnik. A konszern úgy döntött, átdolgozza a Gilera GP800, vagyis minden idők legerősebb robogójának idomait, ráerőlteti az Aprilia RSV4, Superbike Világbajnokságot nyert sportgépéről ismert első lámpák formáját, és megpróbálja újra piacra dobni a GP-t, ezúttal Aprilia SRV850 néven. A Gileraként megismert, 76 lóerős V2-es motorral hajtott robogó-motor hibrid nem aratott olyan elsöprő sikert a piacon, mint várták. Az Aprilia Mana 850 ugyanezzel a hajtáslánccal készült, azon is volt automata, illetve manuális üzemmód, de az sem tarolta le a piacot. Talán majd most, az új modellévben, új arccal sikerül.

Az egyik olasz robogós szakblog véleménye szerint jobb lett volna, ha a pénzben biztosan nem szűkölködő Piaggio Groupnál előhúzzák a pár éve, koncepcióként bemutatott, ötszáz köbcentis, kétütemű, befecskendezős blokkal szerelt a Leonardo 500 DiTechet. A soha nem gyártott szörnyről 2003-ban azt állították, kevesebb mint három liter benzinnel képes megtenni száz kilométert, a befecskendezőnek köszönhetően nagyon tiszta üzemű, ugyanakkor több mint ötven lóerős.