Helyet az óriásnak: jön a Crosstourer

2011.10.21. 19:44

Amikor a Honda három éve bemutatta a VFR1200F-et sokan sejtették már, hogy az ultramodern motor-váltó egység köré nem csak egy modellt építenek majd, hanem lesz egy nagyobb és kényelmesebb túramotor a Pan European helyett, illetve egy túraenduró. A jóslatok egy része már valóra vált, hiszen tavaly ősszel több helyen is kiállították a Varaderót leváltó Crosstourer koncepcióváltozatát, melyet biztosan gyártani kezdenek a következő évben.

A VFR-ből átemelt V4-es blokk egyik sajátossága, hogy a hátsó két henger közvetlenül egymás mellett helyezkedik el, míg az első kettő közrefogja ezeket. Így a motor pont ott keskeny igazán, ahol a vezető számára ez fontos. Egy másik újítás a felárért rendelhető duplakuplungos váltó, ahol három-három sebességi fokozatért külön kapcsolószerkezet felel. Így akár a kormányon elhelyezett gombokkal is könnyedén léptethetők a fokozatok, a szerkezet nagyon gyorsan reagál, tehát túrázáshoz és sportos vezetéshez is ideális. Kíváncsiak vagyunk, mindez mennyire lesz hasznos terepen.

Sokan várják a Honda új terep-túramotorját, amely a jelek szerint ugyanazokat a műszaki alapokat hordozza majd mint VFR, csak kevésbé lesz érzékeny az útviszonyokra. Marad a kardánhajtás és az alacsonyan vezetett kipufogó is, ami persze nem gond, ha cserébe megfelelő lesz a gép hasmagassága és a futómű hangolása. A teljesítményről már akkor elkezdődtek a találgatások amikor még csak rajzokat láthattunk a Crosstourerről. Egy francia motoros portál tudni véli, hogy a motorblokk teljesen más beállításokat kap a terepképes modellben, mint aszfaltra való rokonában. A lóerők száma százhatvan helyett, valahol százhúsz körül várható és a motor, illetve a befecskendező hangolását is úgy alakítják, hogy a Crosstourerrel ne okozzon gondot a könnyebb terepezés, illetve a hegyi szerpentinek meghódítása sem.

Már csak két kérdésünk maradt. Az egyik az ár, amely a válságtól gyötört motorpiacon eldöntheti a Crosstourer sorsát, illetve a gép tömege és a tömegelosztása, amely talán még a motorerőnél is fontosabb szempont azoknak, akik hasonló túramotort keresnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.