Duplakuplungos az új Honda Integra

2011.10.24. 16:22

Az Integra a hondás berkekben egyet jelent a sikerrel, igaz, eddig még csak az autók között találkozhattunk a névvel. A ma bemutatott gép esetében a robogó használhatóságát a motorkerékpár dinamikusával ötvözték: az integrálás eredményeként kényelmes testtartással vezethető, kiváló szélvédelmet nyújtó, idom alatti tárolóhelyekkel rendelkező duplakuplungos járművet kaptunk.

Az új Honda szíve folyadékhűtéses, soros építésű 670 cm3 hengerűrtartalmú kéthengeres. A motor és a sebességváltó merev acélvázban helyezkedik el, így az Integra a motorkerékpár stabilitásával és kezelhetőségével rendelkezik. A minőségi felfüggesztés, a CBS-szel és ABS-szel kiegészített fék és a nagy átmérőjű 17-es kerekek biztonságos motorozást tesznek lehetővé – elöl 120/70, hátul 160/60 méretű gumiabroncsokat találunk.

A kéthengerest kifejezetten kedvező – 3,7 l/100 km –, fogyasztásra tervezték. A 14,1 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően közel 400 km-es hatótávolság áll a vezető rendelkezésére. Az Integra DCT sebességváltója két tengelykapcsolóval rendelkezik. Manuális (MT) üzemmódban a vezető a baloldali markolaton levő billentyűkkel vált fokozatot, az automata üzemmód (AT) pedig kétféleképpen állítható be: az S a sportos, a D a városi és országúti használathoz való.

A jellegzetes megjelenését a többreflektoros fényszóróegységnek és a hangsúlyos, V-alakban elrendezett irányjelzőknek köszönheti. A dizájn meghatározó eleme az ügyesen ívelt szélvédő. Karcsú arányai ellenére az Integra 15 literes ülés alatti tárolóhellyel rendelkezik, ami elég egy nyitott bukósisak vagy a vízálló ruha befogadásához. A fejidomban ugyancsak bír egy kisebb, jegyek, pénztárca vagy mobiltelefon számára ideális rekesszel. Az elektromos csatlakozó aljzat mobiltelefon-töltő, navigációs rendszer vagy más tartozékok használatát teszi lehetővé.

Az Integra rendkívül egyszerű vázzal rendelkezik, amely csak két fő csőből és az őket összekötő egyetlen keresztrúdból áll. Ez a megoldás alacsony tömegközéppontot, kiegyenlített súlyelosztást biztosít.

A 120 mm-es rugóútnak köszönhetően a 41 mm-es villák a hazai utakon sem tűnnek használhatatlannak. A hátsó felfüggesztésben egy Honda Multi-Action System (HMAS) monoshock lengéscsillapító található. A Pro-Link rendszer ugyancsak kompakt, így csökkenthető volt a felfüggesztés mérete, ami nagyobb belső tárolóhely és méretesebb üzemanyagtartály kialakítását tette lehetővé. Az 570 mm hosszú lengőkar négyszögletes, átmérője 75 x 35 mm.

A Honda történetében először nagynyomású öntéssel készültek az alumínium kerekek. A küllők a lökések elnyelése érdekében Y keresztmetszetűek. Az Integra C-ABS fékrendszere egyszerre rendelkezik a kombinált fékrendszer könnyű kezelhetőségével, és a blokkolásgátló fékrendszer által nyújtott biztonsággal.

Az Integra csúcsteljesítménye 38,1 kW, amelyet 6250 fordulaton ad le, nyomatéka 62 Nm. A 2013-tól érvényes, A2 kategóriára vonatkozó európai jogosítvány-kategóriát figyelembe véve 35,0 kW verzió is készül majd.

A blokk karakterét meghatározza a 270°-os főtengely és gyújtási időközök. A főtengely gyártására új eljárást dolgoztak ki: a Honda V6-os személygépkocsiknál is használt eljárással 180°-osra kovácsolják, majd további 90°-kal elcsavarják. A vibrációk két kiegyenlítő tengely használatával tökéletesen elsimíthatók, így a kéthengeres motor ugyanolyan kellemesen jár, mint a Gold Wing vízszintes, szemben fekvő elrendezésű hathengeres motorja.

A DCT rendszer két tengelykapcsolót használ: egyet az induláshoz és az 1., 3. és 5., egy másikat a 2., 4. és 6. sebességfokozatokhoz. A második generációs duplakuplungos sebességváltót úgy finomították, hogy különböző használati módokra legyen alkalmazható a mindennapi ingázástól a túramotorozásig. Az optimális sebességváltási időzítés biztosítására széles körű tesztelésre került sor. A szervizintervallum 12000 km, de az irídium gyújtógyertyákat mindössze 48 000 km-enként kell cserélni.

A 2012-es Integra négy színben jelenik meg: fekete, fehér, kék és vörös festést lehet választani. A kiegészítők mennyiségére nem lehet panasz: oldaldoboz készlet és oldaldoboz belső táska, 40 literes kemény műanyag hátsódoboz, standard 35 literes hátsódoboz, láb melletti légterelő, riasztókészlet, fűtött markolat, U-lakat és kültéri takaró is elérhető.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.