Pofátlanul másolnak, de igazuk van

2011.11.02. 14:32

Szeretné ha motorja könnyebb lenne, és jobban is menne? Aki ezekre a kérdésekre nemmel válaszol, valószínűleg csak egy katalógus lapjairól ismeri a motorozást. A magáról kevés adatot közlő amerikai StradaFab műhely azzal vált ismerté ducatis körökben, hogy titáncsövekből alkotta újra a gyári elmaradhatatlan stíluselemének számító króm-molibdén térhálós csővázat. A srácok nem találtak fel semmi különöset, de munkájuk a megszállott tömegcsökkentőkön kívül azoknak is jól jöhet, akik törött Ducatit építenének újjá, vagy igazán különleges gépet faragnának közönséges Ducatijukból.

Itt van például a motorépítő-tulajdonos, Randy Martin saját, 2007-es Ducati Monster S4RS-e. Még most is kevesebb mint kétezer kilométer van benne, de jól látszik mennyire ötletesen álltak az átépítéshez. A gusztusos StradaFab café racer vázának eredeti térhálós struktúráját csak úgy tudták megtartani, hogy vastagabb vázcsöveket és csomópontokat használtak a másolathoz. A végeredmény nagyon szép lett, a kékes-szürke titán váz pedig a vaskos külső ellenére ötven százalékkal könnyebb (12,7 helyett 6,8 kilogramm), mint amire a Ducati eredetileg építette a motort.

Aki eldöntötte, hogy kigombolja az átépített Monster több mint hétmillió forintos árát, az a különleges vázon kívül titán fényszóró- és hátsó lámpaházat, szénszálas ülésidomot, Rizoma tükröket, lábtartókat és egyéb kiegészítőket is kap a motorhoz. Randy nyitott kipufogó rendszert szerelt a gépre, egy foggal kisebb első lánckereket is kapott az S4RS, így állítólag azonnal érezhető, hogy a fogyókúrán kívül, könnyed tuningon is átesett az amúgy sem gyenge Ducati.