A Yamaha Vmax még durvább lett

2011.11.07. 23:35

A Yamaha nem csak újdonságokkal, hanem férfiszívet kényeztető csemegékkel is készült az EICMA-ra: a csodálatos Vmaxot tették még dögösebbé. A játékhoz három világhírű motorépítőt kértek fel, akik egyéni stílusukat és ízlésüket vitték bele a félelmetes erejű izomcirkálóba.

A szerb származású, Franciaországban élő Lazareth évtizedek óta az egyik legnagyobb Vmax guru – már az első szériából is bámulatos customokat teremtett. A munka kapcsán elmondta: „Nehéz felülmúlni a tökéletest, nem is bántottam a motort meg a futóművet. A stílusra és a karakteresebb megjelenésre koncentráltam.”

Marcus Walz, a lapos, bár kissé sematikus choppereiről ismert német mester meglepően visszafogott munkát végzett. „Igyekeztem olyan gépet létrehozni, amely megfelel a TÜV szigorú vizsgáztatóinak, de mégis egyedi és ízléses.” A Hardcore Vmax nem is hard core: alig változott a gyári gép, sőt, a címfestő ecsettel díszcsíkozott elemek nem is nagyon passzolnak a technokrata formavilágba.

Roland Sands viszont odacsapott, talán még a yamahások sem gondolták, hogy így nekiesik a V4-esnek. Megvágott váz, ültetés, hosszított lengővilla, új kipufogórendszer és áttervezett idomok – igen, ez valóban különleges lett, radikális, mint oly sok munkája a rebellis amerikai motorépítőnek. „A régi alapján új karaktert akartam teremteni. Szerintem sikerült.”

Önök szerint?