Ezt miért kellett?

2011.11.09. 08:31

A Kawasaki Versys 1000 kémfotói kapcsán nemrég írtunk arról, hogy a négy nagy japán márka legkisebbike hamarosan piacra dob egy magas építésű túramotort, amelybe a Z1000 blokkját építik. A hivatalos bejelentés után mégis döbbenten állunk a jelenség előtt, alig akarjuk elhinni, hogy valaki soros négyhengeres blokkot épített egy ilyen hosszúlábú utazógépbe.

Akinek esetleg hiányozna az információ, annak leírjuk, hogy a gyártók nem véletlenül nem erőltették eddig a sornégyeseket a túraenduró jellegű motorok kategóriájában. A pörgősnek számító motorblokk ugyan azonnal a legerősebbek közt lehet, ám egyúttal a legszélesebb is, és mivel súlypontja magasan helyezkedik el, nagyon sokat árthat a motor irányíthatóságának alacsony tempónál.

A Versys 1000 a Z1000-ből, illetve Z1000SX-ből ismert motorblokk köré épül, formáját pedig a kisebb 650-es változattól örökölte. Pont úgy néz ki, mintha az ügyes eredeti verzió túlette volna magát. A motor teljesítménye ezúttal 118 lóerő, nyomatéka 102 newtonméter, de ezt egy gombnyomással csökkenthetjük, ha finomabb gázreakcióra van szükségünk.

Az új Kawasaki túramotoron alapáras lesz az ABS, és rendelhetjük majd három üzemmódot ismerő kipörgésgátlóval (KTRC) is, melyet a Kawasaki az utóbbi években minden drágább modelljéhez, így például az 1400GTR-hez, illetve az új ZZR1400-hoz is kínál. A Versys 1000 tömege átlagos, 239 kiló, de jó hír, hogy 21 literes benzintankkal készül, így a kényelmes üléspozícióhoz nagy hatótávolság is társul.

A képek forrása: motoblog.it