Ez az elegáns, nem a Vespa?

2011.11.17. 11:42

A Lambretta komolyan gondolja – az európai piacra frissen visszatért márka annak ellenére legendás és közismert, hogy több évtizednyi kihagyást kellett elszenvednie. Jogi hercehurcák, bírósági egyezkedések, olasz, svájci és indiai jogviták után mégis járműgyártás lett a történet vége: az LS széria semmi extra, de az LN jobb lett, mint vártuk.

50, 125 és 151 köbcentis kivitelben érhetők el hagyományos formai elemeket tovább vivő gépek – a Lambretta mindig is egyedi volt, elegáns és ötletes a népmotornak számító Vespához képest. A jelenleg indiai tulajdonban levő márka most sem adta alá, hisz a drágábbik LN esetében mostanra szokatlan módon, alumínium önhordó vázra szerelte a formás robogókat – a piac nagy műanyagtengere után ez rendkívül üdítő változás.

Az LS-ek egyszerű fokozatmentes automataváltót kaptak, de az LN számára hatfokozatú automatát tervezett a tajvani Sym. Az üzemanyagtartály hatliteres, a fék egy dobból meg egy tárcsából áll. A négyütemű gépek ereje köbcentitől függően 9 vagy 10,5 lóerő – a kis ötvenes LS kétütemű 3,2-t ad le.

Az olasz robogósokat már megpróbálták meggyőzni a milánói EICMA kiállításon, most a fő célpiacon, az angolon van a sor: az NEC motorshow látogatóit például 300 fontos, vagyis nagyjából 110 ezer forintos kedvezménnyel csalogatják – az aluvázás esetében feltétlen sikerre számítanak.

Amint a friss reklámvideón is látszik, a Vespát szinte párbajra hívják. A győzelem kétesélyes, hisz a potens indiaik hatalmas tőkét képesek megmozgatni a kissé megroggyant olasz gazdasággal szemben.